Annons:
Etikettdagens-fråga
Läst 2038 ggr
Kleptosaurus
2013-08-27 21:46

Har jag hittat rätt? Behöver hjälp.

Hej hej! Undrar om jag kommit rätt men jag är rätt säker på att jag behöver någon form av hjälp och söker då helst internett hjälp. Jag har en den traumatiska upplevelser när det gäller att vara öppen om min identitet när jag pratar om mina problem och vill helst vara anonym tills jag känner mig säker nog att utge min identitet till personen jag pratar med.

Vet inte riktigt vart jag ska vända mig. Har någon lust att hjälpa mig hitta någonstans där jag kan ta hand om mina problem?🙂Vet inte vilken kategori jag ska lägga tråden i ber om ursäkt om det blev fel.

Annons:
tessbess
2013-08-27 22:07
#1

Hej hej!🙂

Vad har du för problem? Det finns ju olika kategorier här inne.

mvh/Therese

Älskar att Hata, men Hatar att Älska.

Kleptosaurus
2013-08-27 23:30
#2

Vet inte riktigt hur jag ska formatera mig rätt och ordentligt men just nu har jag både ätstörningar till och från, sömnproblem, stress och ibland tvångstankar, depression och ångest, en del beoenden och sen är det jobbigt att vara anhörig till personer i min omgivning som har en del fula ovanor så det känns lite klurigt att hitta rätt kategori.

Diagnos eller sjukdom av något slag vet jag inte då jag aldrig fått ordentlig hjälp med sånt och vet inte ens vart jag ska vända mig för sånt.

Har vart inne på att vända mig till BUP men är för gammal för det.🤔

Maria
2013-08-28 11:09
#3

Det verkar ju som om du har ganska stora problem och du bör nog söka vård.

Försök att komma över att du måste vara anonym för det är först när du kan erkänna och står för dina problem som du faktiskt kan börja lösa din situation.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Kleptosaurus
2013-08-28 12:21
#4

Det går bara inte. Jag har gjort det förr till kuratorer och psykologer och det har förstört allt. Jag vill känna mig trygg med personen först.

Maria
2013-08-28 12:23
#5

Vad är det som har blivit förstört?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Kleptosaurus
2013-08-28 15:06
#6

Min självkänsla och tillit för det mesta. Jag gick till en kurator som sedan skickade mig till Soc som i sin tur bara mal om hur jag är och ska vara depprimerad över hur jag ser ut för jag var väldigt överviktig och de vägrade inse att jag var lycklig över mitt utseende men hade andra problem som de inte lyssnade på utan fokuserade på min vikt som om det är anledningen till mitt mående och anledningen till allt negativt. Jag var lycklig över mitt utseende och vikt men olycklig över andra saker till slut blev jag olycklig över mitt utseende då jag fick det förklarat hur äckligt det är att vara fet och alla möjliga anledningar som att självklart får jag inga kompisar när jag är så fet (jag hade kompisar och möjlighet till fler men valde istället några få nära kompisar att umgås med).

Tilliten brast som mest då jag blev 18 och sökte hjälp hos en psykolog, det gick bra till en början men när jag sedan fick reda på att halva staden visste om mina privata problem och känslor som jag aldrig berättat för någon innan så tack vare den här otroligt oproffsiga psykologen vågar jag inte lita på någon att öppna mig. Även någon terepeft från Soc drog upp det jag sagt till min mamma vilket skapade otroligt mycket problem hemma när jag var yngre eftersom det bröt hennes "allt måste vara perfekt och idylliskt" och känslor och sånt trams ska hånas tills de tystas ner.😐

Annons:
Maria
2013-08-28 16:18
#7

#6 Den psykologen borde du anmäla.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Kleptosaurus
2013-08-28 19:42
#8

Psykologen är anmäld men tyvärr förändrar det inte min tillit till psykologer.

tessbess
2013-08-28 20:12
#9

Här skulle jag nog säga att du kan vara trygg, jag har aldrig heller någonsin pratat öppet om mig och min psykiska problem innan jag hittade hit..Jag har till och med vågat skaffa en blogg..:)🌈

Älskar att Hata, men Hatar att Älska.

milow
2013-08-29 09:30
#10

#8 Det finns ingen möjlighet att hitta en psykolog i en närliggande stad?Jag tror att du hade väldigt otur när du träffade just den här psykologen men jag tycker inte att hen ska vara orsak till att du ej kan söka hjälp hos en ny psykolog. För att känna tillit till en psykolog igen måste du nog träffa en (som förtjänar din tillit)! Man behöver ju inte öppna sig vid första träffen, utan så småningom om det känns rätt för dig? Det är min spontana tanke iaf. Lycka till hur du än gör! Kram

Kleptosaurus
2013-08-29 12:48
#11

Nja. Klart det finns fler psykologer men det känns obehagligt och tar emot otroligt mycket. Jag ska definitivt klura lite på det här med att träffa en ny psykolog kanske när sambon kommit hem från sin resa så jag får stöd hemifrån också om det känns jobbigt hos psykologen.

Upp till toppen
Annons: