Annons:
Etiketterstresstvångstankar
Läst 1542 ggr
MissFlisan
9/7/13, 10:43 PM

tvång till person

Jag undrar om jag är ensam om detta eller om det finns någon mer som jag ute i världen.

Den är nämligen så här att jag har sedan jag varit tonåring valt ut vissa personer i mitt liv. Det har alltid varit personal så så kuratorn, läraren och nu en personal på de behandlingshemmet jag bor på.

Som det ser ut nu för mig och relationen till henne, så blir jag helt tvångsmässig! Hela mitt liv kretsar kring henne, allt jag gör och när jag gör det. Jag måste vara på ett visst ställe på en viss tid för att jag tror att hon ska vara där då. Om hon vill kolla på en viss film så ser jag till att vi ser den. Om hon jobbar så kan jag inte åka i väg med någon annan för jag måste vara där hon är. Jag gör allt för att hon ska må bra, jag kan vara dum mot andra bara hon mår bra eller bara jag får som jag vill med henne. Jag klarar knappt av att ha permission om hon jobbar helg. Jag planerar hela mina dagar ut efter henne. Det har gått så långt att det bara förstör för mig och blir för jävligt! Jag förstår att våran relation inte är jämställd och aldrig kommer bli det heller, men aldrig slutar jag hoppas på något ner. 

Jag blir helt jävla tvångsmässig när det gäller henne och det är bara hon som gäller. 

Vad ska jag göra? Känner någon igen sig?

www.dbtochmmc.se

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Annons:
.m.m
9/8/13, 11:50 PM
#1

Det är vanligt med din diagnos att uppleva detta i olika grad. Du är inte ensam. :) Det är bra att du är medveten om det. Du behöver däremot hjälp att lära dig tackla det. Skulle det kunna vara ett ämne vid dbt samtal?

MissFlisan
9/10/13, 10:24 PM
#2

Tack för svaret! Det känns skönt att veta att man inte är ensam. Ja jag tror jag ska ta upp det på samtalet i morgon!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Upp till toppen
Annons: