Annons:
Etikettakuta-situationer
Läst 2453 ggr
curlycandy
2013-09-11 10:17

Är så trött..

Jag är så trött. Har tidigare arbetat & pluggat deltid men ändå haft vissa lediga dagar.
Har nu jobbat heltid i ett halvår och håller samtidigt på med körkortet (får sparken om jag inte har det snart). Ska köra upp om några veckor.
Skulle gått intensivkurs i april men orkade inte eftersom min mamma gick bort 1a april.

Men jag är så TRÖTT. Jag gråter när väckarklockan ringer, jag går iväg o gråter när saker inte går som jag vill på jobbet. Minsta lilla som går snett hemma så börjar jag gråta, skrika o slå i saker.
Hemma ser det ut som ett VRAK!
Att vara såhär är inte likt mig.

Vill bara lägga mig ner, ge upp och försvinna från denna jord. Känner mig HELT JÄVLA slut..
Känns inte heller riktigt som att det är normalt att gå omkring o gråta på jobbet o få panikångestattacker. Tackar gudarna att jag jobbar ensam för det mesta!

Har fått diagnoserna Borderline & ADD tidigare och har skadat mig själv i flera år och vart alkholist. Äter antideppressiva. Pratar INTE om det öppet.
Men jag har ju inte tid att springa hos psykologer och läkare när jag jobbar.
Ska dock träffa läkare imorgon för att få ADD medicin men inte fan tror jag det hjälper mot alla problem..
Vet inte riktigt vad jag ska göra?! Orkar inte med livet längre.

Folk säger att jag har tur som har ett sånt bra jobb o snart körkort och det är bara att stå ut, att livet är jobbigt ibland. ..

Annons:
IaMiaMaria
2013-09-11 11:17
#1

Du har väldigt mycket runt om kring dig, samt att må psykiskt dåligt tar oerhört med energi. Du måste hitta att sätt att ladda batterierna som funkar för dig, lugna promenader i naturen, meditation, lyssna på bra musik. Stunder då du verkligen går ner i varv och känner hur du mår och hur din omgivning är. Du är nog inte långt i från att bli utbränd så du behöver verkligen ta tag i detta. Prata även med din doktor du ska träffa.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

curlycandy
2013-09-11 11:56
#2

Jag har ingen tid till att ladda mina batterier. :(

Jag kommer hem från jobbet, går ut med hunden o lagar mat. Försöker diska/tvätta/städa litegrann varje dag också.. Sen går ja o lägger mig.
På helgerna så sover jag iprincip konstant också.

Jag är så fruktansvärt dålig på att prata med läkare.. Det är väl därför jag aldrig har fått riktig hjälp för mina problem.
Men kände nu att det är typ akut, kommer inte orka mycket mer. Har knappt kunnat prestera på jobbet den här veckan, går o gömmer mig och får panik när telefonen ringer..

när jag väl sitter hos läkaren så kommer en helt annan sida fram och jag försöker omedvetet framstå som så bra som möjligt
Jag skäms över mina problem. Inte många som vet att jag ens tex har ett ärr på min kropp.

curlycandy
2013-09-11 15:19
#3

Vad konstigt det känns att öppna sig här fast ja e ju anonym hehe…

Ja e så dålig på att se vad mina problem är själv och är extremt dålig på att prata om mig själv. Undviker det helst.

Så jag har skrivit ner punkter på en lapp, som jag tänkte lämna till läkaren. Kan man göra så? Ingen idé att jag läser punkterna för honom själv för då kommer jag hoppa över hälften för att komma därifrån fort.
Har iaf skrivit saker som besvärar mig just nu:
-Trött, kan inte va vaken en hel dag
-gråter när väckarklockan ringer
-gråter på jobbet
-blir arg, skriker, slår sönder saker hemma
-självskadetankar
-ångest när telefonen ringer
-tryck över bröstet, svårt att andas
-ont i huvud, nacke, käkar
-svag i händerna

**Kan jag verkligen lämna fram en sån lapp? Eller är det bara knäppt?
**

Monsva
2013-09-11 17:37
#4

Ja, det kan du. En mkt bra ide`.👍

tessbess
2013-09-11 23:38
#5

Ja du kan absolut lämna en sån lapp, kan man inte prata om det så kan man skriva det. Perfekt lösning tycker jag 😉

Älskar att Hata, men Hatar att Älska.

curlycandy
2013-09-13 12:24
#6

Okej tack.

Nu ska jag gå till läkaren.. Hoppas jag vågar lämna fram lappen, hoppas det är en läkare som jag vågar öppna mig för och inte någon som bara har jätte bråttom.. 😮

Annons:
-Cissi-
2013-09-13 21:19
#7

Hur har det gått? :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Tissetassarna
2013-09-20 19:54
#8

Sjukskriv dig, prata med din läkare, ge dig själv tid att ladda om och fokusera på körkortet sedan hemmet, när du fixat dessa två ska du se att mycket press släpper och styrkan att återgå till arbetet infinner sig igen!

Upp till toppen
Annons: