Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 2188 ggr
Saga12
9/15/13, 3:44 PM

Finns det någon som jag?

Någon som aldrig känt sig lycklig, aldrig vart glad? Någon som inga intressen har, som inte tycker någonting är roligt? Inga drömmar om någonting? någon som känner sig helt tom inombords, förutom all ångest och sorg man känner över att vakna upp varje morgon och vara tvungen att genomlida ytterligare en dag? Någon som inga vänner har, någon som alltid är ensam och aldrig träffar några människor? någon som aldrig får uppleva närhet till någon annan.

Annons:
The Zombie
9/15/13, 5:13 PM
#1

I det mesta som du skriver känner jag igen mig.
En del är självmant valda av mig för jag jag inte har någon ork till att försöka kämpa med att träffa vänner. Psykiskt utmattad. Sitter i min ensamhet i flera dagar. Ibland hör jag inget från någon på flera dagar ibland veckor. Ibland kan jag känna sorg över det, men för det mesta känner jag att jag förtjänar det. 

De som du syftar på är en självklar depression-svacka. Därför undrar jag lite. Ställer några frågor och du behöver inte svara på dem men..

Hur länge har du känt så? 
Har du minne av vad som utlöste dessa känslor?
Har det eskalerat inom senaste tiden?
Har du sökt hjälp för ditt mående?
Har du fått några mediciner för det?

Ta hand om dig! <3
Det finns många som känner så, tyvärr :/

Saga12
9/15/13, 6:38 PM
#2

#1

Det är en väldigt lång svacka isf. Jag skulle vilja säga att jag har vart som jag är mer eller mindre så långt tillbaka i tiden som jag kan minnas. När jag var yngre så plågades jag dock inte av det, utan det började väl först för 14-15år sedan ungefär.

Jag skulle vilja säga att det ligger på en rätt jämn nivå hela tiden…..visst går det något upp och ner. Värst är det på helgerna då jag bara sitter här. På veckodagarna då jag jobbar så har jag något att göra iallafall, och då känns det väl något bättre.

Jag har ätit 4-5 olika typer av antidepp utan resultat. Gick även till en psykolog för några år sedan, men det är inget sånt som hjälper.

Och det är självvalt av mig också, men det är ju p.g.a att jag inte vill göra någonting….jag är helt tom. Dom få gånger jag har tvingat mig till att göra något och umgås med någon så mår jag alltid 10 gånger värre och vill bara hem och sätta mig i min ensamhet :-/

The Zombie
9/15/13, 8:27 PM
#3

Ok förstår. 
Ja, visserligen tror jag att svackan har underlättats under vissa perioder trots att du själv möjligtvis ej har märkt av det. Vet själv hur det är. 

Och det är ju synd att du inte fått någon slags anitdepressiv medicin som funkat. 

Ja, jag har perioder då jag inte heller fixar att umgås med folk, men ändå gör jag det ibland. Men som du sa - så kan jag må väldigt mycket sämre efteråt trots att man kanske inte borde det. 

Kanske en inläggning är ett alternativ för dig? 
För att kunna få ordentlig övervakning, testa läkemedel som möjligtvis kan fungera och ta dig upp ur det depressiva skovet? 

Vilka antidepressiva har du testat? *om man får lov o fråga* ;)

Saga12
10/20/13, 7:52 AM
#4

En inläggning är helt uteslutet, jag har ett jobb att sköta, en katt att ta hand om. Jag har tagit Zoloft, Efexor, Cipramil, Cymbalta och något annat som jag inte kommer ihåg just nu.

Upp till toppen
Annons: