Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1342 ggr
[LadyForestStar]
9/27/13, 6:50 PM

Svårigeheter att Visualiesera

Hejsan Hopp!

Jag är inte säker på, i vilket forum jag ska posta detta så jag postar det i bägge:

Jag funderar och har upptäckt nu när jag mediterar att jag har jätte svårt för att visualisera. Jag ser inte bilder framför mej.. om jag gör det så flackar/hackar dom. Min hjärna kan inte bestämma om det är nära eller långt ifrån, vilken vinkel. Ej detaljer. Eller så kan jag inte styra dom. Jag är medveten om dom. Men dom är frysta.

*Men mina drömmar är jätte tydliga och jag minns dem väl!

*Jag målar & tecknar endel & älskar fotografi & konst.

*Hamnar lätt i min drömvärld, men inte så mkt detaljerade bilder.. mest att jag stänger ute världen & tänker?! eller vad jag nu gör..

Kan det vara det att mitt ego/jag är så besatt av bilder från det verkliga livet att min hjärna har blivit bortskämd med att visualisera själv?

*När jag var liten sa alltid lärarna att de aldrig hade varit med om något barn med så stor fantasi..

så Jag är jätte frustrerad när jag försöker meditera eller försätta mej i hypnos. Jag testar både när jag är nyvaken eller precis innan läggdax. Avkoppling mitt på dagen & direkt efter min egna variant på yoga, med andningsövningar. Försöker om och om igen med samma guidade meditation. Fast jag har upptäckt att det går nästan bättre när jag gör det på egen hand. En guidad meditation, så kan jag hamna i den astrala världen efter mkt om och men.. men jag ser något helt annat än det den guidade meditationen går ut på..

Någon som känner igen sej? Eller har några tankar angående detta?

Annons:
verklighetenbuddhist
9/30/13, 10:38 AM
#1

Jag lidit av visualiserings problem i drömmen många år..speciel när man lägger sig på dagen eller försöver…meditera inte…utan råd.avsläpning o yoga bra för di

Upp till toppen
Annons: