Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 1110 ggr
[raichu]
11/2/13, 9:09 PM

En undran

Hej. :)

Jag har en vän som jag är kk med.

Innan vi blev kk så var hon kk med en annan som råkade göra henne gravid och nu så har hon gjorde abort i torsdags och hon riskerar att hamna i depression.

Hon får inte ha sex än (då det kan skada henne), men vi kan fortfarande tillfredsställa varandra genom torr sex (vilket vi hade undertiden hon var gravid). 

Vet ni fall hon kommer att hamna djupare i depressionen (om den kommit eller är påväg) eller om det blir bättre av det? :\

MVH//Patrik

Annons:
Emelie
11/2/13, 10:24 PM
#1

Alltså, det är ju inget man kan bara säga att hon kommer att få. Beror ju helt på hennes personlighet, tankar, värderingar, erfarenheter, bakgrund m.m. Det är omöjligt att säga att hon kommer få en depression. Hon kanske är jättestark och tar sig igenom det lätt, eller så kanske hon inte bryr sig alls om att hon har gjort en abort. 

Svårt för oss att veta som inte känner henne, och du har inte heller berättat mycket om henne och hur hon tänker och känner om detta. 

Är hon ledsen över aborten?

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[postmortum91]
11/3/13, 12:49 PM
#2

Efter att jag gjorde abort blev jag inte det minsta nedstämd, bara under nyårsafton när jag fick gå runt och bära en annans barn och "känna på" hur det hade varit och blev påmind på det sättet, men förutom den kvällen så vad jag lika glad som vanligt. Beror nog lite på hur svårt det var för henne att göra valet.

Upp till toppen
Annons: