Annons:
Etikettbehandling
Läst 1705 ggr
Bella_Bus
11/7/13, 9:45 PM

Psykoterapi

Hej då jag skulle behöva gå till en psykolog men har ej något jobb eller inkomst så undrar jag om någon vet vad det kostar på ett unifär?

Undrar även om det går på högkostnadsskydd?

Jag bor i motala kommun men kan ta mig till linkping.

Annons:
Aleya
11/7/13, 9:47 PM
#1

Om du får remiss till en i landstinget så kostar det som ett vanligt besök till ex sjuksköterska(iaf där jag bor)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Bella_Bus
11/7/13, 10:15 PM
#2

Okej men hur ska jag göra för att få en remis dit?

Gäller högkostnadsskyddet då?

Aleya
11/7/13, 10:18 PM
#3

Vänd dig till din vårdcentral och förklara hur det ligger till så får dom hjälpa dig. Eftersom det är inom landstinget så ja.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Bella_Bus
11/7/13, 10:20 PM
#4

Okej får ringa dom och hoppas på bästa hjälp.
Tack så jätte mycket för svar

jen83
11/8/13, 4:30 PM
#5

Hej ja går i Motala oså å de kostar som et hel vanlit besök inom vården e dok int hundra på va de kostar at gå til psykolog eler kurator som du komer at få trefa på psykiatrin men d du komer at få jöra föst e ju at få ringa på teletid å bejera et nybesök å bereta vad dit poblem e som jör at du behöv trefa nån at prat med, sen komer du få trefa de team Du komer tilhöra beroende på vat du bor i Motala å då trefar Du lekare samt en kurator å d kostar som et vanlit lekar besök som e 300 kr tro jag! Som bedömer dina besver å sen tro ja de e 100 eler 150 kr per besök men då komer du snabt up i högkostnadsskydet som psykiatrin ingå i å Motala e hel ok enlit mej men fins en lekare ja skule råda dej at int taka ja til at Ha! Pm mej om du vil vet mer!

jen83
11/8/13, 4:34 PM
#6

Å du behöv int nån remis til öpenpsykiatrin i Motala för at d ska ingå i högkostnadsskyddet,d tilhör landsting å komer ingå i d endå! Utan som ja skrev inan ring på deras telefontid å bejer et nybesök:)

Annons:
Upp till toppen
Annons: