Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 3133 ggr
Lusssan
2013-11-20 13:30

Stress och långvariga infektioner

Jag har sedan 7 år tillbaka varit stressad från och till.I början var det av händelser som vem som helst kan bli stressad av, som mycket i skolan och lite problem med kärleksliv och intensivt tränande under en period. För 7 år sen när jag var 14 år och jag förstod att jag var stressad så fick jag de första symtomen på magkatarr. Bara några månader efter det så började mina infektioner. Jag fick långa förkylningar som bara vägrade ge med sig. Jag började senare bli stressad av att tex min syster var sen till sitt jobb. Jag blev stressad om jag inte kunde sova på kvällen och jag visste att jag skulle upp o jobba dagen efter. Jag började oxå få svårare problem med klockan. om jag skulle börja jobba klockan 14 gick jag upp vid 7 tiden för att annars kändes det som att jag inte skulle hinna slappa lite innan jobbet och ta mig för nånting som tex tvätta lite gå en promenad osv var inte att tänka på. Mina infektioner fanns fortfarande kvar men jag kände ändå att jag orkade med livet och skola och träning och allt annat. När jag oroar mig inför nånting så blir jag förkyld.

Så e de tyvärr inte längre. Jag har nyss blivit frisk från en 3 veckor lång infektion och imorse vaknade jag åter igen med tungt huvud, mjölksyra liknande känsla i musklerna. Min teori är att min kropp blir stressad när jag tränar ( gör detta väldigt sällan då jag alltid tycker att jag blir sjuk efteråt).

Jag äter all världens olika immunhöjande preparat, äter massa grönsaker varjedag. Har gått till psykolog i olika omgångar och ska precis börja på en ny omgång. 

Vad tror ni? kan det vara träningen som gör mig sjuk? eller e de min osäkerhet inför saker som stressar kroppen och kroppen tror att jag är stressad igen o gör att jag blir sjuk? 

Tycker allt känns hopplöst just nu. och vet inte riktigt hur jag ska få det att vända. Jag vill ha min ork tillbaka, mitt liv tillbaka.

Annons:
Lusssan
2013-11-27 14:34
#1

ingen som har nåt?

Upp till toppen
Annons: