Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 4382 ggr
[Etteiluj]
2013-12-04 11:06

Vill inte leva längre

Jag har varit deprimerad under iprincip hela mitt liv, framförallt började jag gå in och ut ur depressioner sen jag var 9 år gammal   (är 16 nu). 

Jag känner det verkligen som att allting är kört, att inget kan bli bättre och jag ser ingenting att leva för…… jag bara känner mig som att allting är hopplöst, att jag är dödsdömd sen födsel… att jag är född till att dö!

Jag har försökt ta livet av mig 2 gånger på riktigt men tog nog inte tillräckligt säkra metoder eftersom jag fortfarande lever… har utöver dessa 2 försök varit nära ta livet av mig flera gånger men det har bara blivit så att jag fegat ur och inte vågat försöka fullt ut under dessa gånger.

Jag vill verkligen dö så förstår inte helt varför jag inte har modet ta livet av mig, ber inte om förslag igen på vilket sätt om ta livet av mig för jag insåg snabbt att ingen tänkte ge förslag…

Istället frågar jag om några alternativ…

Överdos - hur många tabletter måste man ta av tex paracetamol ?

Dränkning - Hur gör man så att kroppen inte flyter upp igen när andan tar slut?

Skjuta sig - Hur får man tag i vapen och vart ska man skjuta för säkrast död ?

Hängning - Kan man använda bara ett rep o knyta runt halsen o fästa i typ taket där lampan ska sitta och är det stora risker för att det lossar så att man inte dör?

Observera att jag vill dö , och inte bli förlamad resten av livet så att livet blir ännu värre för då kan jag inte ens ta livet av mig… vill få en säker död.

Annons:
Honestyisdead
2013-12-04 11:17
#1

Du får söka dig till andra ställen än iFokus. Här får man inga råd om hur man tar självmord. Livet är till för att levas och det finns hjälp att få. Man man måste tyvärr söka den.

Calcifer
2013-12-04 11:32
#2

Det är ingen som tänker ge dig tips på hur du kan ta livet av dig.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Memento Mori]
2013-12-04 12:00
#3

Vad hände med den här tråden? Du verkade ju ändå ha kommit på andra tankar då. Funderar

Men i alla fall, söka hjälp istället. Du är ju så ung så du har ju gott om tid på sig att ändra och förbättra livet för dig själv. Och som dom andra säger, ingen kommer att hjälpa dig att begå självmord plus att det finns inte riktigt något som är en "säker metod", det är alltid chanser eller risker att man inte dör utan blir förlamad eller på annat sätt handikappad.

[Ragdoll123]
2013-12-04 12:11
#4

Alla kommer dö någon gång. Så man kan säga att alla är födda för att dö. Men att dömer inte lösningen,du borde försöka att hålla på med något som du gillar T.ex. Djur om du gilar dem.

[Etteiluj]
2013-12-04 16:59
#5

3 - Jag tror ändå att livet är kört, och även om jag hade dumheten o tro att jag kunde klara flytta hemifrån ekonomiskt på egen hand är hur dumt som helst för det kommer aldrig gå ens med jobb

The Zombie
2013-12-05 00:55
#6

Helt ärligt TS.. 
Att lägga upp en tråd med självmord i fouks kan jag förstå.
Men inte att du helt allvarligt tror att någon kommer att ge 
dig ett ärligt svar och tipsa om bra/dåliga metoder osv.

Är det inte bättre att helt enkelt hålla de frågorna till dig själv
eller söka dig på någon sida där du vet att du kan få svar på
dina frågor? (Nu menar jag absolut inte att jag tycker att du
skall fullfölja med dina planer och begå självmord..) men att
detta kanske inte är det rätta stället, eftersom det finns många
deprimerade här så finns det många som har förståelse..

Men det kan även bli fel om någon ger dig ett svar här vilket
gör att alla kan läsa det.. Vilket ger tillgång till x-antal själv-
mordsbenägna att kunna genomföra sina planer enklare.

Jag menar inte att det är ditt fel. 
men detta är aboslut inte bästa
stället att ställa dessa frågor på.

Hoppas VERKLIGEN att det löser sig för dig
och att du inte kommer behöva välja självmord
som utväg. Utan att du finner någonting som ger
dig styrka att fortsätta att kämpa. Finna en ljus-
glimt i vardagen som får dig att inse att det finns
så mycket mer i livet att uppleva. 

Ta hand om DIG!
Du som alla andra förtjänar lycka.
Och lyckan finns alltid någonstans,
man får helt enkelt försöka öppna
ögonen för det otänkbara, för att
finna det någonstans, i någonting
man inte trodde.

<3

Annons:
Upp till toppen
Annons: