Annons:
Etikettallmän-psykiatri
Läst 2107 ggr
poena
2013-12-05 18:07

Dum fråga.

Jag har under flera år haft kontakt med psykiatrin och varit inlagd med LPT många gånger senast var nu i augusti… 6v Diagnosticerad också för många år sedan, bipolär typ2 samt IPS. Nu kommer den dumma frågan. Med dåliga erfarenheter kopplade till mig och diagnoserna undrar jag om det är helt kört att stänga av kontakten med psyk, ett beslut från min sida. Tar det hus i helvetet då och farbror blå kommer och ringer på. Finns det några skyldigheter från läkarens sida som kan stoppa uppsägningen? Tänkte om det finns någon finstilt rad över hur öppenvården accepterar eller inte? Varför tänker jag då i dessa vanor. Jag är så jävla less på mig själv, på att vara på öppenvården en ggr i veckan, och att mitt mående bara vägrar ge med sig. Det finns människor som bönar och ber om hjälp och skulle gärna ge någon annan min lediga tid.

Annons:
Magisk
2013-12-05 18:20
#1

Kan du inte bara göra en paus för det är rätt så dumt med dessa diagnoser. Har BP2 och lite annat och jag skulle inte klara mig utan kontakten.

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar

.m.m
2013-12-08 11:38
#2

Jag tycker du ska säga precis som det är. Att du inte är nöjd med vården du får. Berätta för dem det du tar upp här. Hur du känner. Fråga hur din individuella plan ser ut och deras bedömning. Är du inte nöjd med den så be om en second opinion, vad det finns att tillgå och/eller ev personalbyte. Ge dem och dig själv en chans. Det är du värd.

Magisk
2013-12-08 15:05
#3

Oj mitt förra inlägg blev lite fel. Jag menar att med våra diagnoser så är det dumt att helt säga upp kontakten. Ta en paus och återkom när du känner för det.

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar

Upp till toppen
Annons: