Annons:
Etikettakuta-situationer
Läst 1420 ggr
Elvatrettiosju
12/11/13, 8:56 PM

Varför ska det vara så jobbigt?

Nu vet jag inte om det här är den rätta sidan att skriva på, men jag gör ett försök. :) PS, nu vill jag bara skriva av mig lite, men om ni ser några lösningar så blir jag glad för svar. När man ser sig om i skolan ser jag hur alla ser så bra ut hela tiden. De har fina kläder, ser söta ut, rätt frisyr och framför allt fin naturlig kropp. Och sedan ser jag ner på mig själv, samma kläder var fjärde dag, jag har haft samma gamla frisyr i över fem år och det värsta är min kropp. Det är naturligt kraftigare, jag har så kallat "bullfitta" och kameltå och har ingen midja och jag använder inget smink, jag har finnar, pormaskar i ansiktet och påsar under ögonen. Kan det bli värre? Ja! Jag har hemsk röst, jag har dålig självkänsla och är blyg. Jag får höra ofta att jag är så tyst hela tiden. Om du har lösningar blir jag tacksam för svar! :)

Annons:
VildaVittra
12/11/13, 9:15 PM
#1

Lösningen är att du börjar tycka om dig själv, för jag tror inte alls att du ser så anskrämlig ut eller låter hemsk osv. Jag har nämligen aldrig träffat någon som gjort det och jag har träffat massor med människor.

Ett sätt att börja tycka om sig själv är att utmana sig. Tex att börja forspaddla osv. Då kommer du inse hur fantastisk din kropp är som kan göra allt du säger åt den och du kommer att börja lita på din egen förmåga.

Så vad gillar du att göra?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

sisela
12/11/13, 9:16 PM
#2

Åh kära nån! Vad tråkigt att du tycker så illa om dig själv :(. Jag hade många liknande tankar när jag var yngre. Med en massa terapi och några år i bagaget så går det mycket bättre. Nu när jag är strax över 30 så har jag verkligen börjat inse at utseende bara är en bagatell i det stora hela. Kasta inte bort din ungdom på att gå och oroa dig för allt möjligt utseenderelaterat. Kameltå förresten, det är ju när byxorna är så uppdragna eller tajta att de glider in mellan blygdläpparna. Lätt avvärjt. Det har inte med din kropp att göra. Bullfitta- vilken grej alltså… Vilken otroligt obetydlig grej. Det heter venusberg därför att det brukar vara en lite upphöjning där. Helt normalt. Bullfitta är nåt som nån hittat på på senare år. Ingen pratade om det eller brydde sig när jag gick i skolan. Om du vill ha andra kläder och annan frisyr så börja undersöka lite smått vad du kunde tänka dig. Om du inte har lust så skit i det. Man måste verkligen inte vara intresserad av kläder och mode. Ännu en bagatell. Din självkänsla däremot, det är viktigt. En klasskamrat till mig i grundskolan hade massa finnar och var tätt mullig men var ändå jättepopulär. Jag är säker på att det var hennes självförtroende som gjorde det.

Upp till toppen
Annons: