23. Tänkvärt

2013-12-22 09:32 #0 av: inaborisova

Bara för att du får en diagnos betyder det inte att du är misslyckad. Du är lika bra som du var innan. Att du är deprimerad gör dig inte till en sämre människa, det visar att du är mänsklig. Att du har känslor. Men var inte rädd att ta emot hjälp, även du blivit sårad många gånger förut så kan jag lova dig att det finns åtminstone EN som du kan lita på. Du är ingen hora bara för att du haft sex med någon, och nej alla killar är inte svin. Sluta lyssna på skitsnack för du är bra precis som du är. Vad spelar det för roll hur du ser ut? Varför leva efter en värld som strävar efter perfektion, när vi alla egentligen innerst inne vet att ingen är perfekt? Du är inte äcklig, för du är bra som du är. Ta bort kniven du har i handen, eller saxen eller rakbladet, du förtjänar att bli behandlad som en drottning/kung. Du behöver inte straffa dig själv, det gör ju faktiskt ont eller hur? Så sluta med det. Ta en dag i taget, sluta jämföra dig med andra. Alla är vi olika, eller hur? Lev livet, skratta mycket, gör din vardag till din egna lyx som du skulle vilja ha det. Kämpa i skolan/jobbet. Du klarar det för att du är BÄST! Skit i alla bittra kommentarer och diagnoser och strunta i den här "perfekta" världen. Gå mot strömmen, inspirera folk, gör det du tycker är roligt. Vad stoppar dig? Om det är ngn som stoppar dig så är det du själv. Du kan, om du vill!

Anmäl
2013-12-23 04:18 #1 av: lurituri

Tack!
Du snälla, underbara människa. Du fick mig att börja gråta. Du lyfte oket från mina axlar. Tack för att Du skrev så många fina och bra saker.
Jag älskar Dig. Ha en riktigt God Jul!

Kram Lurituri

Anmäl
2013-12-23 10:31 #2 av: inaborisova

Kärlek till dig. God Jul, och glöm inte bort att du är värdefull. Kram

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.