Annons:
Etikettallmän-psykiatri
Läst 2211 ggr
maoga
2014-01-13 00:53

Hjälp?

Jag är en tjej på 16år och sen ungefär 3-4år tillbaks har jag tänkt att det måste vara något som är fel på mig, jag har läst om typ alla diagnoser som existerar, men jag har ingen aning om vad det kan va. Ibland kan jag hitta något som påminner väldigt mycket om mig, men det är alltid något litet som inte passar in.
Jag vågar inte gå till en psykolog, pga att jag inte vill prata med någon om det. Jag tänker att det inte finns någon som kan förstå min situation eftersom att jag har väldig svårt för att prata och beskriva saker. Mitt ordförråd ligger typ på minus.
Jag vill inte heller säga något till mina föräldrar för jag vet inte hur de skulle reagera och jag är rädd för att de inte skulle ta det så seriöst. 

Hur som helst så undrar jag om det finns någon online, som man kan skriva till så att man slipper prata face to face eller via telefon. Eller bara någon som har kunskap inom detta ämnet och som faktiskt vet vad hon/han snackar om. Så att jag kan få klart för mig om jag kanske har en diagnos av något slag så att jag borde prata med mina föräldrar eller en psykolog eller något. 

Sorry om det här inlägget var lite väl förvirrande men som jag skrev så har jag svårt för att prata och beskriva saker. Jag vet inte ens om någon kommer fattar vad jag har skrivit men aja, värt ett försök.

Annons:
Manutar
2014-01-13 11:01
#1

Hej! Jag googlade och hittade detta: http://www.bup.nu/ Man kan skriva till dem. Hoppas detta hjälper :)

maoga
2014-01-13 17:59
#2

tack så mycket!:)

Upp till toppen
Annons: