Annons:
Etikettallmän-psykiatri
Läst 1826 ggr
Carro107
2014-02-15 10:55

Psykisk sjukdom=ingen utbildning

Jag har tappat räkningen nu på hur många människor inom psykiatrin och myndigheter som förutsätter att jag inte har någon utbildning. Flertalet har förutsatt att jag inte ens har 9årig skolgång bakom mig, jag är över 30år. Jag är nu lite nyfiken på om det finns flera som har samma erfarenhet

http://carro107.blogspot.se/

Annons:
Lady Q. Longworth
2014-02-15 14:28
#1

aldrig blivit ifrågasatt på den punkten, däremot har jag blivit behandlat som ett mindervärdigt exemplar av människoarten på andra sätt av människor inom psykiatrin

[rymdapor]
2014-02-15 18:33
#2

Beror väl kanske på vilken psykisk sjukdom man har?

Lady Q. Longworth
2014-02-15 21:41
#3

Jag har bara varit diagnostiserad för depression, men som sagt de kan behandla en som mindre vetande för det. Inte inom öppen psyk men innanför de "stängda dörrarna" därför vägrar jag dit trots att de nästan övervägt tvångsinläggning.

toolate
2014-02-15 23:35
#4

Kan hålla med dig till viss del, dock är jag själv utbildad sjuksköterska och det har folk ofta varit väl medvetna om när jag sökt vård/blivit inlagd.

[rymdapor]
2014-02-16 00:43
#5

Jag kan tänka mig att det är svårt att veta hur man ska behandla någon. Att bli skötare/undersköterska är inte direkt svårt. Jag går själv vårdlinjen på gymnasiet, och jag kan säga att många ur min klass hoppas jag att jag slipper se inom vården… 

Fast om du talar om läkare etc. Ja, man skulle kunna hoppas att bara vettiga, fördomsfria människor skulle bli det. Men bara för att man har bra betyg blir man inte automatiskt en vettig person. Fördomar finns det fullt av mot allt och alla, psykiska sjukdomar är inget undantag. Det är väldigt tråkigt men tyvärr så fungerar människor så…

Bara för att man jobbar inom vården betyder inte det att man är en trevlig människa. Idealet vore självklart att de skulle behandla alla som likvärdiga människor och inte ha massa fördomar, men så är de människor också, och de är inte så vettiga alla gånger…

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Upp till toppen
Annons: