Annons:
Etikettsömnproblem
Läst 3057 ggr
toolate
2/15/14, 11:45 PM

Kan inte sova

Min sömn är verkligen dödskass. Jag har svårt att somna utan insomningstablett (Imovane) och när jag väl somnat (med eller utan en Imovane) vaknar jag alltid efter fyra timmar utan att kunna somna om. Inatt tog jag både en Imovane och en Olanzapin bara för att få sova en hel natt och det gjorde jag. Men då blev jag dödstrött imorse istället. Detta har hållit på ett tag och jag nämnde det inte när jag var inlåst eftersom jag var rädd för att de skulle hålla kvar mig där ännu längre då. Försöker sluta med Imovane och har bett en vän att ha tabletterna hos sig så jag inte blir frestad att ta en när det blir förjävligt. Olanzapin vågar jag mig inte på eftersom jag (om jag äter dem regelbundet) får sånt enormt sötsug utav dem. Så nu ligger jag alltså här i sängen med plattan (vet att man inte ska pyssla med sånt innan man går och lägger sig) och väntar på att bli trött. Ska försöka sova och gäspar lite mellan varven, men det går segt alltså. Jaja, ville bara skriva av mig lite. Som vanligt. Kram på er.

Annons:
Kajsami
2/16/14, 11:02 PM
#1

Jag vet hur det är att inte kunna somna! Och när inte sömnen fungerar så är det svårt att få andra saker i livet att fungera. Själv har jag problem med toleransutveckling vad gäller mediciner. Dvs att jag måste ta fler och fler för att överhuvudtaget kunna få någon effekt. Och man kan ju inte ta hur många som helst, då blir det ju förgiftning, så då måste man byta preparat. Och så börjar det om igen. Jag har "förstört" många mediciner pga detta och är rädd att det snart inte skall finnas några kvar längre.

Imovane som du nämner har jag "förstört" en gång, men Olanzapine har jag aldrig hört talas om. Det kanske man skulle be läkaren om att få testa.

toolate
2/17/14, 12:53 AM
#2

Åh fy farao vad less jag är på att inte kunna sova. Kunde igår somna efter ett tag men det var segt. Vaknade en gång under natten men kunde somna om. Vaknade utvilad kl 07:30. Försökte göra samma sak ikväll, vara vaken sent för att sen sova men det funkade inte så bra. Vi får se hur det går. #1 Ja, precis så är det för mig med! Var uppe på två 7,5 mg Imovane för att kunna sova ett tag, inget roligt! Olanzapin är samma sak som Zyprexa om du känner till det preparatet. Egentligen avsett för psykoser men funkar bra att sova på också tycker jag. Dock blir man vääääldigt hungrig av dem, så risken för viktuppgång är stor.

Upp till toppen
Annons: