Annons:
Etiketterstresstvångstankar
Läst 12710 ggr
Dinis
2014-02-21 09:54

Nytt ångestsymtom?? Snälla hjälp

Hej Har snart i ett år haft problem med min tunga… Den känns så väldigt spänd, som om den skulle vara svullen vilket den inte är och de känns inte som om den får plats i munnen.. Det kommer o går..ibland känns det inte alls. Har varit hos läkare och han kolla på tunga och ner i halsen, en mindre svampinfektion men inget som kunde orsaka spändheten i tungan. behandla även för svampinfektionen. Kan detta vara ett nytt ångestsymtom?? Jag blir väldigt spänd i nacke, axlar och halsmusklerna när jag har ångest. Nytt tvång? Någon som känner igen sig??

Annons:
Sjöstjärna
2014-02-21 10:17
#1

Det låter inte alls otroligt att besvären med din tunga kan vara kopplat till att du spänner dig i nacke, hals och axlar. Men det skulle också kunna vara så enkelt att du behöver mer B-vitamin. Får man för lite B-vitamin kan man få en hel del olika symtom och bland annat kan man få problem med tungan. Så prova gärna att ta tillskott av B-vitamin under en period och se om det gör skillnad. B-vitaminer är vattenlösliga så det är ingen risk att överdosera. På hölsokost har de bra B-vitaminkomplex som innehåller alla olika B-vitaminer i lättupptagliga former (bättre kvalitet än på apoteket), välj gärna en med hög dos eftersom B-vitaminer förbrukas i hög hastighet vid stress och oro, så sannolikheten att du har brist är stor, även om det inte skulle vara det som är aneldningen till besvären från tungan.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Dinis
2014-02-21 11:07
#2

Tack så jätte mycket för ditt svar.
Det är ju som värst när jag har ångest/oro och stressas så de kanske kan vara b-vitamin brist.
Jag ska ta och testa att ta tillkost.

Dinis
2014-02-21 11:11
#3

Hade jag kunnat köpa blutsaft? Det innehåller b-vitamin och även järn.

VästkustFia
2014-02-21 12:12
#4

För många år sen när jag var överstressad fick jag också besvär med tungan/halsen eftersom jag var så spänd i hela det området. Det är nog inte så ovanligt.

Prova gärna B-vitamin men också avslappningsövningar etc, och dra dig inte för att kontakta vården igen om du fortsätter att besväras av det. Blomma

Dinis
2014-02-21 12:14
#5

Tack skönt att veta att man inte är den enda som får dessa problem. Ångesten har ökat den senaste tiden o då blev de värre med tungan igen. Jag ska ta och testa b-vitamin o se om de blir bättre annars kontaktar jag läkare igen.

Sjöstjärna
2014-02-21 12:44
#6

Blutsaft är bra men innehåller för lite B-vitamin om du har brist. Du kan däremot kombinera Blutsaft med ett rent B-vitaminkomplex om du vill det. Ett exempel på en bra sort är denna, men det finns fler.

http://www.mabrapostorder.se/se/b-complex-100-mg-90-tab-great-earth.php

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Annons:
Sagolikt
2014-02-24 10:02
#7

Har du fått prova psykiatrisk sjukgymnastik? Jag har tack vare det upptäckt att jag konstant trycker tungan upp i gommen och det gör att det känns som att jag har svårt att andas.

Dinis
2014-02-24 15:56
#8

Jag har nu köpt b-vitamin o hoppas de kan hjälpa mig lite.

Nej har inte testat sjukgymnastik, har en bit till psyk så blir krångel att ta sig dit:/ Kan man få detta på vårdcentral?

Dinis
2014-02-24 15:59
#9

Köpte Beviplex comp b-vitaminer. Jag hoppas de är något att ha.

Sjöstjärna
2014-02-24 16:02
#10

Nja, tyvärr så är det syntetiskt B-vitamin och inte så lätt för kroppen att ta upp och dessutom är de i väldigt låg dos. En bra regel är att aldrig köpa tillskott på apotek utan alltid på hälsokost för då får man mycket bättre kvalitet och slipper kasta pengarna i sjön. Men du kan alltid köpa en bättre sort nästa gång.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Dinis
2014-02-25 15:14
#11

Tack så mycket. Då ska jag nog gå till life imorgon o kolla va de har för något:) Tack för alla svar:)

Sagolikt
2014-02-26 07:41
#12

# 8. Ingen aning.

Upp till toppen
Annons: