Annons:
Etikettbipolär-sjukdom
Läst 2845 ggr
Röran
2014-03-01 20:08

Utredning

Hej
Det är som så att jag har fått tid för utredning då läkaren misstänker bipolär sjukdom. Någon här som har erfarenhet av det? Hur går det till och hur lång tid kan det ta?

Det är mycket tankar som snurrar runt nu. Jag känner mig liksom lite kluven. Många saker skulle få sin förklaring.. men samtidigt kan jag tänka att folk i min närhet borde ha märkt något om så var fallet? Å andra sidan så är jag ganska bra på att hålla folk lite på avstånd i perioder, särskilt när jag inte mår bra.

Men för att återknyta till frågan, någon som har erfarenhet av dessa utredningar?

Annons:
litenvovve
2014-03-13 22:29
#1

Jag har Bipolär sjukdom typ 1 och jag gjorde min utredning för inte så länge sedan. Satt med en psykolog i en timme och fallet var solklart. Har vårdats inom slutenvården fram och tillbaka sedan sex år tillbaka och redan där har man redan anat en del.

Men det verkar vara väldigt individuellt hur utredningarna går till. På avdelningen jag är inlagd på nu, finns en man som är under utredning för bipolär sjukdom. Men han har heller inte observerats tidigare.

Så jag tror det är helt hur pass de observerat patienten, hur patienten beskriver sina besvär och med hjälp av psykolog!

Lycka till!

millib
2014-03-17 14:12
#2

Jg fick fylla i lite papper, sitta med läkaren och svara ingående på frågor och berätta min historia… Det tog ca 1h/tillfälle i 3dagar sen fick jag min diagnos.

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

Röran
2014-03-17 14:19
#3

Tack för era svar! Jag var på mitt första utredningstillfälle idag och psykologen kunde nästan utesluta bipolär, han var mer inne på ADD.

Så fortsättning följer.

Upp till toppen
Annons: