Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 2001 ggr
Röran
3/21/14, 2:27 PM

Heja livet. NOT.

Det här med att hantera livets motgångar, stora som så, är ju fan så mycket svårare under en depression.
Igår fick jag brev från CSN om att jag måste redovisa min inkomst från en tid då jag fick studiemedel. Ett brev om att jag kan bli tvungen att betala delar av eller HELA lånet + bidrag.. i förväg (med de antar jag att de menar typ direkt).
Detta brev kom under värsta tänkbara tidpunkt, då jag knappt vet hur jag ska ta mig igenom de närmsta månaderna med alla dessa feta räkningar som tycks kommas samtidigt.

Innan jag fick brevet från CSN så var jag sjukt bekymrad över ekonomin - efter brevet så kändes det som att livet rasade samman totalt. Jag ville bara försvinna helt från jordens ytan, ta med mig den raserade ekonomin i graven.
Idag känns det lugnare, kan inte annat än att skicka in alla handlingar till CSN och hoppas på det bästa. Däremot är jag väldigt orolig över svaret som jag kommer att få. 

Någon annan som har gått igenom detsamma med CSN? Eller har tips på hur man kan få extra hjälp ekonomiskt under sjukskrivning? Annat än att ta lån?

Annons:
Honestyisdead
3/21/14, 2:36 PM
#1

Om du inte tjänade mer än man får behöver du inte oroa dig. 

Har du liten inkomst kan man ordna så du inte betalar tillbaka mer än så du lever på existensminimum. Om du nu tjänade mer än man får.

Facie
3/21/14, 2:53 PM
#2

Csn brukar vara väldigt lätta att ha och göra med över lag så om du ringer och förklarar din situation kanske de kan hjälpa dig?

Pretty wise //

Upp till toppen
Annons: