Annons:
Etikettbehandling
Läst 1660 ggr
curlycandy
4/2/14, 11:25 PM

Hur funkar Ritalin för er?

Jag började med ritalin för ett halvår sen och dom har höjt dosen väldigt sakta eftersom jag fick biverkningar. Kom upp i 30mg som max. Min läkare slutade så när tabletterna tog slut var jag tvungen att vänta på en ny läkartid hos den nya läkaren för att få nya, vilket skulle vart 2 månader senare så nu har jag vart utan ritalin i ca 2 veckor och mår bra.

Jag vart HELT virrig utav tabletterna, gnagde mig i tungan och gnissla tänderna konstant. Vart yr, svimmade, hade konstant huvudvärk osv osv..

Jag fick tabletterna utskrivna för att jag fick diagnosen ADD.

Jag äter för tillfället Edronax som jag har ätit som antideppressiva i flera år, dom funkar mycket bättre.

Någon mer som har upplevt så mycket biverkningar av ritalin?

Annons:
Praefatio
4/3/14, 12:10 AM
#1

Det här med att gnissla tänder ska vara ett väldigt typiskt tecken på att dosen är för hög. Du kan ju vara en av de som faktiskt inte tål centralstimulantia, utan behöver testa andra preparat. Strattera är ju en annan medicin mot ADHD/ADD, och fungerar bra för en del.

curlycandy
4/3/14, 2:10 AM
#2

Jag har verkligen inte fått någon information alls. Har träffat en skötersta 2-3 gånger och tagit blodtrycket. Min puls var uppe på 100 och hon sa att det var för att jag var orolig eftersom jag är arbetslös.

Praefatio
4/3/14, 9:08 AM
#3

Låter heltokigt, så ska det inte vara! Kräv att få byta medicin, man ska inte gå runt och må sämre av sin medicinering.

Upp till toppen
Annons: