Annons:
Etikettbipolär-sjukdom
Läst 3434 ggr
Lia
2014-04-04 23:28

Ni med bipolär sjukdom

(Jag postade detta även på deras sajt, men det verkar inte vara så aktivt där)

Hur gick det till när ni fick er diagnos?

Jag har en läkare som jag träffat 3 gånger. Nyligen fick jag beviljat sjukskrivning via min psykolog pga depression (från min borderline). Men när intyget kom stod det som orsak "bipolär sjukdom, emotionellt instabil personlighetsstörning". Ja, den andra stämmer ju. Men inte bipolär sjukdom. Så jag ringde upp läkaren, för det där har ju inte jag. Så tyckte han att jag visade tendenser på bipolär sjukdom typ 2 (efter att ha pratat med mig 3 ggr á 15 min). Och det där var ju inte så viktigt, vad som stod i mina papper inte. Och sen att litium hjälper mig lite visade tydligen på att det skulle vara bipolär, trots att man medicinerar med samma preparat för Borderline.

Nej, jag känner mig överkörd och jag fattar ingenting just nu. Ska man inte genomgå en undersökning? Jag som trodde att det tog tid att få en sådan diagnos, inte bara ett futtigt uttalande från en 72-årig läkare som inte tar en på allvar. Jo, tack, jag klarar mig med min Borderline, det räcker där. Och det vore fint ifall jag fick veta vad jag "lider av" innan skolan får det… Jag anser inte att jag är bipolär, inte ens typ 2!

Annons:
Upp till toppen
Annons: