Annons:
Etikettbehandling
Läst 2848 ggr
[Panama]
4/16/14, 10:23 AM

Venlafaxin ökad ångest igen!

Har käkat Venlafaxin i ca 1 år nu och har de senaste månaderna fått sån ökad ångest! Den första tiden var underbar och all ångest var som bortblåst men nu har det kommit tillbaka med en rasande fart ! 

Någon annan som upplevt detta?

Har även blivit så puffig i ansiktet de senaste månaderna , någon annan som upplevt detta? 

Kinderna är plufsiga och svullen under ögona . Ser lite svullen ut och sliten.

Känns som att man börjar tappa fattningen. Det snurrar och det tjuter i huvudet ( som tinnitus) och ångesten gör riktigt ont i hela kroppen  . 

Dela med er av era erfarenheter

Annons:
Sjuttan
4/16/14, 11:16 PM
#1

Du kanske inte tål just det preparatet kanske borde ta kontakt med läkaren. Själv har jag haft medlet i många år. Hade ett flertal biverkningar i början men det gick över. Lycka till!

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Aleya
4/17/14, 11:09 PM
#2

Låter som jag på citalopram.

Först hade man alla tänkbara biverkningar, sen var det kanske ok, sen slutade skiten funka och jag fick värre ångest än innan.

Venlafaxin hjälpte dock mig. Och nu tar jag inga mediciner.

Jag tycker du ska prata med den som skrivit ut medicinen och diskutera om du ska byta preparat eller något andra alternativ.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Panama]
4/17/14, 11:37 PM
#3

Men jag har aldrig haft biverkningar av Venlafaxinet , inte ens under den första tiden. Jag tror snarare att det är så att medicinen börjar sluta verka och ångesten har kommit tillbaka.. Hade så här innan jag börja äta dom.

Ska prata med doktor :)

Sjuttan
4/18/14, 11:25 AM
#4

Det är ju så väldigt olika hur mediciner verkar på olika personer. Lycka till" Aa.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Lady Q. Longworth
4/20/14, 1:59 AM
#5

Jag Hr bra ätit den o ca sex veckor men jag känner av mer ångest igen. Lugnade ner sig i början och tog bort panikångesten. Men nu sen ca två-tre veckor börjar ångesten komma krypande igen. Känner även v en större ledsenhet än innan (då var jag mer arg)

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Upp till toppen
Annons: