Annons:
Etikettbehandling
Läst 4262 ggr
Heidi
2014-04-20 03:11

Tips på psykiatrisk klinik Sthlm ?

Hej ! 

Jag har en nära vän som i perioder kommer i djupa depressioner. Min vän har harvat runt hos landstingets psykiatriavdelning och får ingen ordentlig hjälp. 

Jag är skittrött som vän att se hur min vän bara får byta läkare och aldrig får någon bra behandling och får ingen hjälp i kampen med FK.

Tänkte kika om någon har tips på någon bra privat psykiatrisk klinik i Stockholm där min vän kan få hjälp/stöd och utredning varför h*n får återkommande depressioner. Självklart är det bra om det är anslutet till högkostnadsskyddet.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Annons:
Sara FE
2014-04-20 06:26
#1

Det låter som om personen skulle kunna söka sig till Affektiva mottagningen, på Karolinska i Huddinge.

Jag kom dit på remiss från Liljeholmens öppenpsykiatriska, behövde bara prata med en psykolog där och en läkare innan jag remitterades vidare.

Heidi
2014-04-20 13:34
#2

#1

Vad jag förstår är detta ingen privatklinik men de bra och effektiv vård då?

Jag vill att min vän verkligen en gång för alla får ordentlig hjälp. 

Har själv sköldkörtelfel och från vårdcentralen blev jag avfärdad som frisk men gick till en privatläkare som hjälpte mig. Upplever att privatkliniker brukar vara snabbare och mer måna om patienterna.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Sara FE
2014-04-20 14:21
#3

#2 Nej, det är ingen privatklinik. De inriktar sig på personer med bipolär sjukdom och de med återkommande svåra depressioner. De är suveräna, de bästa jag har varit hos och de enda som verkligen har gjort utredningar på djupet.

VildaVittra
2014-04-23 15:51
#4

Världens snällaste psykolog: http://beteendekompetens.se/

Jag vet inte om hon erbjuder det din vän söker, men om inte kan hon säkert rekommendera någon.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: