Annons:
Etiketterstresstvångstankar
Läst 1727 ggr
molam
2014-05-15 23:36

Hur bli av med dessa tvångstankar?

Jag är en tjej på nu nästan 20 år som studerar, men har såna EXTREMA tvångstankar, Terapeut är ingen mening för det kostar massa pengar jag inte har samt att mamma och pappa tycker det är onödigt att lägga ner pengar på dessa fåniga tvångstankar

Så kanske är nån som har ett par tips, till att börja med, jag kan inte fortsätta på saker som öppnats, till exempel ett mjölk paket är det öppnat om jag vet med mig att det inte är jag som öppnat det måste jag öppna en ny mjölk

Toapapper, är toapappret öppnat så måste jag ta bort en bit av toa pappret innan jag använder det.

Saker som sitter snett blir ja sjukt irriterad på och MÅSTE räta till det vad det än är

Vattenflaskor, det på botten kan jag inte dricka utan det måsta jag hälla ut och ta nytt, spelar ingen roll om det är vatten, ett glas med dricka, ett glas med mjölk en flaska med vatten inget spelar nå¨n roll det sista går inte att dricka upp

Har nån några tips x-x

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
MoaL
2014-05-16 00:15
#1

Kostar pengar? Det kostar inte mer än ett vanligt besök på exempelvis vårdcentralen, och efter tillräckligt många besök går det på högkostnadsskyddet och blir alltså gratis resten av året. 🙂 Du behöver med andra ord bara betala max 1100 kr per år i vårdkostnader.

Det är jätteviktigt att du går och får hjälp så snart som möjligt!

OCD är minst lika allvarligt som vilken annan sjukdom som helst, och är definitivt något som dina föräldrar - och du - borde ta på största allvar. Det finns ingenting fånigt över det.

Ring vårdcentralen. De kommer att träffa dig, och sedan remitterar de dig vidare till psykiatrin. 🙂

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Maria
2014-05-16 10:11
#2

Håller med Moa. Det är bättre att ta tag i OCD tidigt så att det inte accelererar och tar över din tillvaro.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

molam
2014-05-16 12:00
#3

Jag har inte ens råd att åka till VC så pengar är ett stort problem för tillfället x-x

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: