Annons:
Etikettersjälvtesterundersökningar
Läst 3377 ggr
Pinglan00
5/26/14, 8:52 PM

Tror jag haft PTDS

Jo, hej jag hade aldrig hört talas om PTDS förräns några dagar sedan. Då jag på något sätt hittade det genom att jag tittat på en film och sedan sökt upp ett ord då jag på något sätt kom in på detta. Jag började läsa och fick nog en av de största chockar jag någonsin fått. För nästan allt stämde in på hur jag haft det för ca 6 månader sedan. Jag har inte blivit diagnotiserad av det men jag är näst intill säker att jag haft det. Då jag grävde ner mig i arbete, fick ibland utbrott, kände mig skräckslagen (kunde inte sova pga av detta), jag har även tappat bort allt mitt minne som var ifrån tiden precis innan detta började hända, isolerade mig, mardrömmar och masa andra saker pga av sexuella övergrepp som hände i ca 2-3 år. Tror ni att jag kunnat haft PTDS? För allt som jag kände då och minesluckan visste jag inte om hur det hände. För folk har sagt att ofta är det för att jag gick igenom mycket men då menade de flytten till en ny familj.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Annons:
Ebolaa
5/26/14, 9:00 PM
#1

Mycket möjligt! Det är faktiskt rätt vanligt efter trauman som sexuella övergrepp. Men det krävs förståss någon professionell som får bedöma det. 

Du borde verkligen ringa psykiatrin imorgon, ingenting blir inte värre av det

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Pinglan00
5/26/14, 9:14 PM
#2

#1 Men jag vill inte berätta det för någon har nog kommit över det nu. Det är bara ibland som jag kan få påminnelser av vad som hände.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Ebolaa
5/26/14, 9:18 PM
#3

Här har du en länk över behandling för personer som utsatts för sexuella övergrepp

http://web4health.info/sv/answers/sex-abuse-effects-psy.htm

Här är en länk över symtombilden efter sexuella övergrepp http://web4health.info/sv/answers/sex-abuse-effects.htm

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Ebolaa
5/26/14, 9:19 PM
#4

okej, nå PTSD är ju en svår stressreaktion efter traumatiska händelser, så det är inte så konstigt om du har haft PTSD, eller fortfarande har det.. Kram kram !

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Pinglan00
5/26/14, 9:42 PM
#5

#4 🙂 Skönt att du förstår. Kram kram

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Saffran0Spice
5/27/14, 12:50 PM
#6

PTSD är riktigt jobbigt att ha - som tur är kan man ju (som du verkar ha gjort) bli av med det tillslut 😃

MEN om du har återkommande PTSD-problem så kan det vara så att du har C-PTSD. C:et står för Complex och i sverige säger man Kronisk istället.

Skulle du ha C-PTSD så är det något du behöver hjälp på en psykiatri med. Detta är nämligen något man inte blir av med utan något man måste lära sig leva med. Och utan professionell hjälp med detta kan situationen bli väldigt mycket värre och förstöra ens vardag.

Vet detta då jag lider av just C-PTSD - Men du vet ju bäst själv och om du har kommit över din PTSD, så underbart och grattis till dig! 🤗🌺

Annons:
adan 34
5/27/14, 6:42 PM
#7

jo men om du tittar på http://www.1177.se/Norrbotten/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Posttraumatiskt-stressyndrom-PTSD/ så står det att man kan släppa det skälv

Pinglan00
5/30/14, 4:02 PM
#8

#6 tack ;)

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Upp till toppen
Annons: