Annons:
Etikettbehandling
Läst 2766 ggr
indaa
5/27/14, 7:59 PM

Zyprexa/Zalasta?

Jag tar cymbalta sen ca 4-5 veckor tillbaka, och har tidigare fått stilnoct till kvällen men nu verkar det vara slut med det.. Har inte reagerat så bra på cymbaltan heller så ska sätta ut den/byta ut den snart.

Nu har min läkare skrivit ut Zalasta som sömnmedicin till mig, är inte det neuroleptika? :( förstår ingenting.
Har inte vågat prova det än pga mängderna med biverkningar.. Jag vet att dom har misstänkt bipoläritet hos mig, men använder man neuroleptika då?

Har någon annan fått detta som sömnmedicin? Hur funkar det för dig? Blir man trött hela dagen efter? Biverkningar? osv

Annons:
Kaskad
5/27/14, 8:40 PM
#1

Jag har fått Zyprexa utskrivet vid två tillfällen, men slutade med den rätt snabbt båda gångerna. Reagerade inte bra på den alls, sov visserligen bättre men var trött hela tiden annars och mådde allmänt dåligt. Värst var nog viktökningen, inte för att jag gick upp jättemycket utan för att det gick så fort, så är glad att jag slutade med den snabbt. Har alltså inga bra erfarenheter av Zyprexa, men sånt är ju individuellt, vet en del som blivit hjälpta av den med. 🙂

vallhund
5/28/14, 2:05 AM
#2

Det är inte helt ovanligt att Olazapin/Zyprexa/Zalasta skrivs ut om man har sömnbesvär, precis som Nozinan skrivs ut i samma syfte.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: