Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 1776 ggr
*~HamsterHamster~*
6/4/14, 8:26 PM

Jag blir upprörd så lätt :/

Hej^^

Just nu är jag tjurig, arg och på dåligt humör väldigt ofta och det gör att jag också blir sjukt upprörd väldigt väldigt lätt.

Om en person påstår något som jag vet är fel blir jag väldigt på, "aggressiv" med det jag säger och fruktansvärt dryg mot vissa personer. När detta händer gör jag väldigt lätt saker som jag inte tänker över till exempel skriva något dumt. säga något dumt eller något annat.

Jag brinner verkligen för de saker jag gör och vill att andra ska göra "rätt" och det som är rätt för mig brukar ha med natur och naturliga saker att göra, till exempel att inte ha katt eller kanin i koppel och mata med naturliga saker istället för torrfoder och pellets, eller rida bettlöst istället för med bett. När jag då får något konstigt på mig, eller det skrivs något som jag absolut inte fattar witsen med, eller något annat som inte faller i min smak blir jag genast sådär på, jag kränker inte eller säger något elakt med sättet jag skriver och talar på blir ganska aggressivt. Det irriterar mig.

Har ni några tipps? 

(ingen aning om det är rätt grupp)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Annons:
millib
6/5/14, 9:57 PM
#1

Du får nog träna på att hålla dig när du blir irriterad på vad folk skriver.
Hur bra värderingar du än har så kommer ALDRIG alla att dela dina åsikter! Det är på tok för många människor på denna jord för det.

Istället för att "hoppa på" folk så kanske du kan engagera dig i någon förening för just djurskydd/hållning (tolkade det som det är det du går igång på?).

Ex. Det står en kvinna på gatan med en rödakorset insamlare, hon frågar dig om du vill skänka en peng. Det vill du inte göra. Inte ställer hon och skäller ut dig för att du inte vill hjälpa barnen i afrika och för att inte du brinner för samma intresse och engagemang för dessa människor som hon gör.

Så, du får nog bara blunda lite för allt som skrivs, alla har inte samma kunskap, och att pracka på folk det är inte rätt sätt att gå. Att däremot jobba ideellt med det du vill göra kan få människor att få upp intresset och har du en trevlig ton lovar jag dig att du når bättre ut till folk :)

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

pirri17
6/6/14, 7:58 AM
#2

Innekatter går ut ibland med koppel och det är vanligt, utekatter går själva där ute utan koppel tills det vill komma in!

Brunett

Upp till toppen
Annons: