Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 1789 ggr
Mysan_
6/14/14, 12:18 AM

Hjälp!

Jag dör av rädsla! Hör röster på nätterna, antingen mumlar dom eller säger typ "Kom!". Har hört min mamma ropa på mig också, men när jag frågade henne om hon hade gjort det sa hon att hon inte gjort det! Och alldeles nyss höll jag på svimma av skräck för att den kändes som om någon stirrade på mig och sedan hoppade på mig. Och när jag kollade var det inget där! Och flera gånger jag vsrit hos farmor ser jag min katt som kommer emot mig! Och varje gång jag är ute känns det som om någon följer efter mig! Det är jätte läskigt! Hur kan det vara så här? Är det någon som tittar på mig eller är ute efter mig? Vad kan jag göra? Snälla hjälp! :( PS: Tog personliga berättelser för visste inte vad jag skulle ta. Vet inte heller om det här är rätt sajt men men.

Annons:
molnflygare
6/14/14, 10:59 AM
#1

Ring till din vårdcentral och berätta om dina problem, de kan slussa dig vidare till antingen en psykolog eller psykiatriker som kan hjälpa dig med dina rädslor och farhågor. Vet du inte vart du kan vända dig, ring 1177 så hjälper de dig rätt i ditt landsting. Skulle du någon gång känna att det blir outhärdligt för dig så ring till psykakuten istället, de har öppet dygnet runt och finns alltid där för folk som har det jobbigt.

millib
6/26/14, 11:21 PM
#2

Det du beskriver är psykosrelaterat. Du både hör, ser och känner känslor som du vet är ej riktiga. Ta kontakt med psykakuten för en bedömning, du kan behöva antipsykotisk medecin. Ju snabbare man behandlar ett tillstånd ju fortare tillfrisknar man

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

Upp till toppen
Annons: