Annons:
Etikettallmän-psykologi
Läst 1137 ggr
Elin1981
2014-06-18 16:04

Otrevligt behandlad av psykolog!

Jag har gått några gånger hos en psykolog och trodde att vi hade ett bra förhållande psykolog - patient men är nu oerhört besviken och mår dåligt över de sidor som psykologen visade gentemot mig. Jag har meddelat psykologen att jag vill avboka kommande mötestid men har i övrigt inget kommenterat kring våra möten men psykologen svarar inte ens! Jag mailade och utgick ifrån att åtminstone få något svar, en bekräftelse.

Jag trodde att en psykolog skulle vara en omtänksam person som i ett läge när en klient plötsligt avbokar ett möte när tidigare sessioner varit positiva, skulle fråga varför och vilja reda ut något.

Jag har känt mig väldigt pressad att ge mer av mig själv för att psykologen själv verkar vilja ha stora känsloyttringar och precisa svar från mig när det gäller privata frågor. Trots att vi bara träffats några få gånger.

Jag upplever att det är psykologens metoder som jag som klient ska köpa, inte att psykologen märker av att jag känner mig stressad av ett massivt utfrågande och istället kan välja andra vägar för att nå mig.

Det som är extra tungt är att jag fått ett antal gånger betalade och har inte själv råd att gå hos en privat psykolog. Jag har förbrukat flera gånger och nu kan jag inte komma vidare pga det sätt som psykologen uppvisat. (jag känner till att man kan ta kontakt med vc osv men ville ha detta privata alternativ för att få tillgång till vården relativt omgående)

Ska det verkligen gå till så här? Ska man bara ta att psykologen inte ens svarar på en avbokning? Det känns som att det som i som så många andra branscher bara är pengarna som gäller, när jag visar att jag vill avboka kommande möte så struntar psykologen helt i det. Samtidigt så tror hen att jag ska vilja öppna mig för hen!

Annons:
Niklas
2014-06-18 16:12
#1

Jag har inga tankar i övrigt, men just att han inte har hört av sig om avbokningen skulle jag inte lägga några värderingar i.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: