Annons:
Etikettsömnproblem
Läst 1392 ggr
gerbil123
2014-06-29 18:04

Mardrömmar och sömnsvårigheter

Hej!

Jag har så länge jag kan minnas haft jätte svårt med sömnen. Det svåraste är att somna, jag tänker på läskiga saker, skräckfilmer, spöken och tillslut skrämmer jag upp mig själv så mycket så jag knappt vågar stänga ögonen. Jag försöker hålla mig borta från skräckfilmer så mycket som möjligt och tänka på andra saker, men det kommer ändå alltid upp något som skrämmer upp mig. Sen så vaknar jag i pirncip varje natt och har då väldigt svårt att somna om, ibland vaknar jag svettig å gråtande men minns ofta inte vad jag har drömt. Detta leder till att jag vääääldigt ofta är trött på dagarna och i skolan men pigg på nätterna:(

Vet någon av er hur jag kan komma över detta? eller iaf minska på drömmarna så är jag super tacksam!

kram:)

Mvh

kika gärna in på min blogg www.ellasylvander.devote.se

Annons:
Manutar
2014-06-30 13:30
#1

Du kanske skulle ha hjälp av att lära dig olika avslappningsövningar och meditation. Det kan hjälpa med att få tankarna att stilla sig när du ska somna. Det finns massor riktigt bra och enkla övningar, det är bara att pröva sig fram och se vad du gillar. Vissa tycker om andningsövningar, andra kroppsavslappningar eller övningar där man koncentrerar sig på det man hör i omgivningen, visualiseringar eller gångmeditationer. Det kan hjälpa med att få tankarna att stilla sog när du ska somna. Mardrömmar vet jag inte riktigt hur du ska bli av med, men avslappningen/meditationen hjälper högst troligen med det också. Annars kanske det handlar om något i ditt undermedvetna som du inte bearbetat, tex. gammla minnen.

 PM:a mig om du vill ha lite beskrivningar av olika övningar du kan prova.

gerbil123
2014-06-30 13:41
#2

åh tack så mycket, jag kan prova med avslappnings övningarna å se om det blir någon skillnad:)

Mvh

kika gärna in på min blogg www.ellasylvander.devote.se

Upp till toppen
Annons: