Annons:
Etikettallmän-psykologi
Läst 1359 ggr
Elin1981
2014-06-29 23:05

Psykolog + försäkringsbolag. Varför?

Jag har fått terapi betalat några få gånger via mitt försäkringsbolag och det är i sig bra men jag undrar nu om någon här vet varför vissa psykologer väljer att ta in klienter via försäkringsbolag?

Handlar det om pengarna, dvs att få en ständig ström av klienter eller har det andra anledningar?

Jag anser det vara smått oetiskt att ta in klienter via försäkringsbolag, dvs klienter som själva inte har råd att betala. De får ett visst antal gånger betalade och oavsett om man sen är färdigbehandlad eller inte  slängs man sen ut och nekas fler besök om man inte kan betala. Detta är ju ett välkänt faktum av de som jobbar på det här sättet så varför används ett sånt sätt att ta in klienter på?

Annons:
vallhund
2014-06-30 05:58
#1

Fråga din psykolog?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Elin1981
2014-06-30 20:57
#2

Visst, den möjligheten finns ju men nu frågar jag här efter råd och om det kanske finns personer som själva varit i samma läge.

Disturbed-Angel
2014-07-01 11:38
#3

Jag fick 10 besök hos psykolog när min mamma dog, valde att inte gå då jag redan har en psykolog sen många år tillbaka. Men andra i familjen gjorde det och de uppskattade verkligen de träffarna. 

Tycker inte alls att det är oetiskt. Jag tycker det är jättebra. Utan de träffarna från försäkringen hade de kanske inte gått alls och haft det ännu jobbigare efter mammas död.

Upp till toppen
Annons: