Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1775 ggr
[Aprilbarn]
7/4/14, 9:41 PM

Kommer vi kunna vara vänner?

Jag började träffa en kille i början av året. Självklart blev jag kär i honom och vi var på g ett tag men pågrund av mitt mående sabbade jag allting och vi är nu bara vänner. Vi var vänner med fördelar för jag ville inte förlora honom helt, så jag tog vad jag kunde få.

Nu för en vecka sen berättade han att han är intresserad av en annan tjej. Det krossade mitt hjärta. Jag kan inte sluta tänka på detta.

Vi är så nära vänner, vi umgicks mycket innan, varje dag i 2 månader. Men nu blir det bara 1-2 gånger i veckan senaste månaden.

Jag vill verkligen inte förlora honom som vän, han stöttar mig i mitt mående, finns alltid där för mig och han lovar att inte lämna mig. Ändå är jag rädd att bli utbytt, satt åt sidan mm.

Kan man fortsätta vara vänner? Kommer mina känslor kunna försvinna nu när jag vet att det inte finns något hopp? Eller måste man säga upp kontakten för att gå vidare?

Han är min bästa vän, jag har inte så många andra vänner. Vi har alltid roligt när vi är, vi har gått igenom mycket tillsammans med mitt mående, roliga grejer, mycket minne helt enkelt.

Varje dag gråter jag när jag tänker på honom, tänker på den tjejen och även fast jag inte känner henne hatar jag henne.

Blir det bättre med tiden eller är det kört? Är det bara att säga upp kontakten som är möjligt om jag ska sluta gråta över honom?

Han förtjänar att vara lycklig, han förtjänar en flickvän för han är världens finaste människa. Men jag önskar av hela mitt hjärta att det var jag som gjorde honom lycklig.

Annons:
Calcifer
7/4/14, 9:50 PM
#1

Så länge du hatar tjejen han är intresserad av kommer ni inte kunna ha en hälsosam vänskap. 

Sedan kan du verkligen göra honom lycklig även om du bara är hans vän också.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Aprilbarn]
7/4/14, 10:06 PM
#2

Tror ju bara jag känner så nu för att hon "snodde" honom från mig, för jag är så himla krossad. Vill veta om det kan släppa. Vad jag ska göra för att gå vidare utan att behöva säga upp kontakten.

Hon har ju inte gjort mig något så egentligen har jag ingen anledning att hata henne. Är bara så himla sårad nu. Mår redan dåligt och var nära att läggas in på psyk för ett tagsen, så detta blir för mycket.

Han förtjänar som sagt att bli lycklig, så vill vara glad för hans skull. Men kan ju inte förneka att det gör så himla ont. Men har ju bara gått ungefär en vecka. Blir det lättare med tiden?

Calcifer
7/4/14, 10:10 PM
#3

Om det blir lättare eller inte beror ju på. Har du någon anledning att vara avundsjuk? Om du bara vill ha honom som vän så förlorar du ju honom inte för att han blir tillsammans med någon annan.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Aprilbarn]
7/4/14, 10:12 PM
#4

Jag vill bara sluta gråta. Vill kunna umgås med honom utan att det gör ont.
Saknar att skratta med honom, sakar våra grejer vi gör. Saknar allt helt enkelt.
Jag klarar mig utan hans närhet, skaffar han flickvän så visst. Jag är bara rädd att bli bortglömd, har en himla stor rädsla för det.

Är rädd att han slutar vilja träffa mig för alla kompisar som skaffar pojkvänner/flickvänner försvinner mycket från ens liv. Förlorat många kompisar på de sättet. Han är min bästa vän, jag behöver honom. Han gör mig glad och hel. Vi kan ligga i sängen och lyssna musik och vara helt tysta, ändå är allt perfekt och känns bra.

Gör ont bara. Så förbannat ont. Funderar på att säga upp kontakten, känns som det skulle vara lättast men vill ju inte förlora honom.

Och han har inte ens träffat henne, dom snackar bara på internet. Dom passar kanske inte ihop alls. Jag förstorar upp allt så lätt, tänker och kan inte släppa det.

[Aprilbarn]
7/4/14, 10:13 PM
#5

#3 Jag vill inte bara vara vän, jag nöjer mig med det.
Men jag är kär i honom. Därför gör det ont.

[Elucai]
7/16/14, 3:22 PM
#6

Jag vet precis hur du känner, been there, done that. Trodde aldrig någonsin i hela jävla livet att jag skulle komma över honom. Men jag blev mer eller mindre tvingad till att inte träffa honom längre, på grund av olika orsaker och tro det eller ej, jag är finally förbi honom.

Det är det sundaste du kan göra. Det är det som är snällast mot dig själv. Jag tror att du inte vill komma över honom heller, det gjorde inte jag. Jag ville att han skulle en dag ba inse att jag var rätt för honom och vi skulle få en chans tillsammans. Men jag lärde mig att vissa saker måste man komma över, även fast man hellre skulle dö.

Jag tycker du ska bryta kontakten, inte träffa honom tills du vet att känslorna är borta. Det kommer göra ont tills du en dag vaknar upp och undrar vad fan hände med känslorna? Det är då du gjort framsteg och kan återuppta kontakten med honom.

Bara ett tips, ingenting jag tvingar på dig att försöka.

Annons:
Upp till toppen
Annons: