Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 779 ggr
linn8
2014-08-18 19:03

Skriva av mig..

Hej. jag velar ständigt mellan glädje och sorg. Jag kan vara hur glad som helst och sedan må hur dåligt som helst. Mina föräldrar säger bara att jag ska prata med någon men jag kan inte. Jag kan verkligen inte lita på en människa jag inte känt länge. Nästan hela sommaren har jag varit instängd på mitt rum och lyssnat på tokhöga musik tills öronen värker. Jag sover nästan inget längre. Jag kan inte koncentrera mig. Jag vill inte tillbaka till skolan. Till den klassen. Jag och mina föräldrar har pratat med rektorn men han vägrar. Han tycker att jag är i den perfekta klassen för mig. Jag känner mig bara ivägen för allt och alla. Därför drar jag mig undan och hoppas att ingen hittar mig. Jag vill inte gå ut med hunden. Jag vill inte se folk i ögonen. Jag har varit mobbad och mått dåligt. Och nu mår jag såhär. Ingen förstår någonsin hur jag menar. Det ger mig ångest. Att inte vara förstådd. (Ledsen för rörigt inlägg, är väldigt upprörd) Tack för att jag fick skriva av mig lite..

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Annons:
Sugar Mist
2014-08-18 19:05
#1

Funderat på att gå en utredning för bipolär sjukdom på BUP?

-

Ebolaa
2014-08-19 06:49
#2

Bipolär sjukdom? Njanå, låter mer som depression… Men att ha varit mobbad är allvarligt och det är något du måste söka hjälp för, likt dina för'ldrar säger. Visst det är svårt att prata med en människa man inte känner och som absolut inte har någon aning om vem man är. Men man har möjlighet att byta psykolog/terapeut om man känner att det inte "klickade". Det är viktigt att du går och pratar med någon, det kan hända att du läker av dig själv med tiden, men då har du inte berarbetat dina hemska upplevelser i livet så det kommer fortfarande påverka dig längre fram i livet.. Därför måste man ta tjuren vid hornen (ta tag i ditt mående alltså) och helt enkelt söka hjälp. Om du tycker att det blir jobbigt att gå själv kan du be din mamma eller pappa komma med också, ifall det kunde kännas bättre.. 

Kram Ciao

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Upp till toppen
Annons: