Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 1050 ggr
Saffran0Spice
8/27/14, 11:46 AM

Å så börjar vi om...

Helt otroligt att det har gått så långt att jag ska behöva flytta IGEN.
Men känner att mitt psyke inte klarar av mer av skiten här nu i detta område där jag bor.

Inget sköts, sopor ligger på gatan, tvättstugan och trappuppgången ser ut som ground zero, okopplade hundar anfaller nästan dagligen mig och min hund, folk beter sig otrevligt, hotfullt och aggressivt. Värden sätter upp lappar som inte en j*vel bryr sig om och man står mitt i skiten utan att någonting mer görs åt situationen.

Så nu tvingas jag flytta igen, har bara bott här ca 3 år och kände när jag flyttade hit att här vill jag bo kvar - för älskar min lägenhet, den är stor och ljus med underbar utsikt!
Ångesten är på bristningsnivå över allt ihop och hur jag ska ordna en flytt utan ekonomi.

Fick akuttid till läkaren så jag kan få något mot ångestnivån och han ska hjälpa till med ett intyg så jag hamnar högre upp i väntelistan på byte av lägenhet.
Livet är riktigt piss just nu 😢

Annons:
Ebolaa
8/27/14, 1:19 PM
#1

Hejsan! Hoppas läkarbesöket går bra, och att ni kan ordna något för den höga stressnivå du verkar ha.

Ett bra tips är att fråga ngn som bor i staden (någon som t.ex.är uppvuxen i stan och som du känner?) eller i området, och fråga ifall det finns någon facebook-sida, där personer i samma område som dig lägger ut annonser och dylikt. Ifall någon annan i snarlikt område och som också har en trevlig lya kanske skulle behöva en ny gäst. Många gånger handlar inläggena (på den sidan jag är med i) om just snabba flyttar och byte av lägenhet osv. 

Hur e det med socialen annars? Om du har någon kontakt med dem kanske de kan försöka hjälpa dig? De ska ju bistå med bostadshandläggningar och sånt…

Hang in there !

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Upp till toppen
Annons: