Annons:
Etikettallmän-psykologi
Läst 1806 ggr
punkmusic
8/27/14, 10:09 PM

Komma ihåg smärta?

Vet inte var jag ska lägga detta men jag och min sambo hade en diskussion vid matbordet idag om man kommer ihåg den faktiska smärtan, exakt hur ont det gjorde eller om man endast kommer ihåg att det gjorde ont och möjligtvis kan gradera det. 

Jag har för mig att jag blivit upplyst flertal ggr om att man INTE kan komma ihåg smärtan till punkt och pricka så att säga. Någon som är mer insatt i detta och möjligtvis har någon artikel om detta? Skulle vara intressant att läsa

Annons:
Geru
8/28/14, 6:48 AM
#1

Jag kommer ihåg vilka saker som gör mest ont. Men om man rakt av kommer ihåg smärta så som man kan komma ihåg typ emotionell smärta? Nej, det tror jag inte att jag gör så ofta eller mycket.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Candela
8/28/14, 10:35 PM
#2

Om man kunde komma ihåg precis hur ont saker har gjort skulle folk aldrig skaffa fler än ett barn 😃

Nej, jag tror inte man kan komma ihåg/känna smärtan när man tänker tillbaka. Jag kan inte det i alla fall. Jag minns att det gjorde jätteont, men kan inte få "flashbacks" av fysisk smärta. Däremot psykisk smärta.

Upp till toppen
Annons: