Annons:
Etikettdagens-fråga
Läst 2262 ggr
VildaVittra
9/15/14, 1:13 AM

Hur reagerar du på..

personer som har högre IQ än du?

Ärlighet uppskattas framför pk.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Cahira
9/15/14, 1:27 AM
#1

Det beror lite på hur personen hanterar det men i överlag så ser jag upp till personen och ser det som nån jag kan lära mig saker från.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

VildaVittra
9/15/14, 1:33 AM
#2

❤️Jag beundrar verkligen din syn på andra människor och hur du reagerar på dom.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[MikaelaR]
9/15/14, 1:41 AM
#3

Jag brukar inte fråga vad folk har för IQ jag vet typ bara om vad en nära bekant har och det spelar ingen roll för mig eftersom det inte ändrar min syn på personen

Moag
9/15/14, 11:43 AM
#4

Hur ska man kunna veta vad andra har för IQ? Jag vet inte ens vad jag själv har men om jag skulle få reda på det, hade jag förmodligen inte reagerat alls.

Geru
9/15/14, 5:37 PM
#5

Mig spelar det ingen roll alls faktiskt. Om jag kan lära mig saker av människan blir jag väldigt glad! Annars beror allting på saker som inte har med IQ att göra, typ beteende ^^

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Blanksteg
9/15/14, 10:28 PM
#6

Jag blir avundsjuk, och får prestationsångest. Skulle bara få tankar om att jag också vill ha högt IQ, och skulle nog därför ha lättare att störa mig på personen med högt IQ, även om jag faktiskt egentligen gillar personen.

Annons:
mimåne
9/15/14, 11:01 PM
#7

Om man svänger på dilemmat så kan jag dela med mig av egna erfarenheter. Jag har enligt tester ett relativt högt IQ och detta i sig är väl inget jag tycker behöver nämnas. Dels för att jag inte definierar mig själv eller andra med vilket IQ de har.

I sammanhang där min IQ har kommit på tal upplever jag olika reaktioner. En del antyder att jag skulle vara ironisk, t.ex med skratt. I vissa situationer kan även mitt umgänge tycka att det är jobbigt, t.ex om vi spelar ett spel tillsammans
Oftast upplever jag ändå en tacksamhet. Människor omkring mig anförtror sig ofta med sina bekymmer där jag utnyttjar min IQ för att hjälpa dem må bättre.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

MsSofieG
9/15/14, 11:58 PM
#8

Vad en människa har för IQ har ingen betydelse i mina ögon. Vet inte vad jag har för IQ själv men är en människa min vän är den precis samma vän oavsett hur hög eller låg IQ den har :)

Cragan
9/16/14, 7:59 PM
#9

händer inte så ofta av naturliga orsaker att jag råkar ut för personer med högre iq (o jo trotts att det inte märks på mig så ligger jag snuskigt högt på den skalan 🤫)

men har varit mixat dom gånger det hänt vissa har varit intresanta eller roliga figurer o andra har vart objekt jag inte går ihop med.

Candela
9/16/14, 11:06 PM
#10

Det beror väl helt på hur personen ifråga själv hanterar det faktum att denne har högre IQ. Är någon dryg och arrogant för att den anser sig vara smartare så är det väl mest DET beteendet jag stör mig på. Annars tänker jag inte på det.

Candela
9/16/14, 11:09 PM
#11

#7 "Oftast upplever jag ändå en tacksamhet. Människor omkring mig anförtror sig ofta med sina bekymmer där jag utnyttjar min IQ för att hjälpa dem må bättre."

Vad för typ av problem anförtror de dig, där du med hjälp av din höga IQ kan hjälpa dem att må bättre? 🤔 För att få någon att må bra behöver man väl snarare hög EQ (emotionell förmåga), vilket inte hänger ihop med IQ..

Ebolaa
9/17/14, 9:18 AM
#12

Jag har alltid gått igång på människor som är smarta, det blir ofta livliga diskussioner och så. Dock säger IQ väldigt lite om ens personlighet, men de brukar vara insatta i vissa specialiteter så man kan lära sig rätt mycket av dem. Det är helt enkelt intressant, även om en person som har hög IQ kanske inte har högt EQ och översittare och besserwissrar har jag däremot extremt svårt med…

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Upp till toppen
Annons: