Annons:
Etikettbehandling
Läst 2136 ggr
sugarland
9/20/14, 12:10 AM

Voxra?

Är inte diagnosticerad med något men finns misstankar om PTSD, GAD, social fobi, affektiva och även psykotiska problem och en utredd grav sömnstörning.
Eftersom vården där jag bor är så äckligt sega så gör dom ingen utredning, trots alla misstankar, men nu har dom erbjudit mig Voxra.  Är det någon som har erfarenhet av det?
Jag är otroligt känslig för biverkningar därför har andra medicineringar gått åt skogen, som jag förstått är voxra ett andrahandsval?

Blir alltid lika nervös när dom erbjuder mig antidepp när det står i mina papper att jag har affektiva symtom (uppvisat beteende av hypomani bland annat).

Om någon tar voxra och kanske har liknande problem som mig så  skriv gärna hur det gått med den medicinen!

Annons:
eirwen
9/20/14, 12:23 AM
#1

Jag är som du känslig för biverkningar. Har provat en del mediciner och en av dom var voxra. Läste mycket bra om den medicinen. Jag tog medicinen i endast två dagar då jag fick influensa liknande symptom när jag tog den. Men jag tycker inte att man ska gå efter andras erfarenheter då alla reagerar olika på mediciner.

Värd för https://socialtarbete.fria.ifokus.se och medarbetare på Psykologi ifokus.

sugarland
9/20/14, 12:26 AM
#2

#1
Ja alla reagerar ju olika, åh det är så himla svårt det här med mediciner. :( är det värt att testa allting man blir erbjuden eller ska man strunta i mediciner överhuvudtaget.. :/

Zadeira
9/20/14, 9:41 AM
#3

Jag fick prova voxra förra sommaren och var villig att ge det en chans oavsett biverkningarna, fick den pga min depression och borderline-diagnos. 

Jag fick mängder av biverkningar, torr i munnen, tinnitus och framförallt blev jag speedad och stirrig.  Jag tänkte att det var såna dör övergående biverkningar och stod ut i en månad, sen var jag så jäkla trött på biverkningarna som inte ens hade minskat att jag slutade. Tyvärr hade de ingen effekt bortsett från biverkningarna. MEN, jag vet att det är väldigt individuellt  och råder dig att prova själv.

Jag har själv varit emot mediciner i den mån det går men insåg att jag kommer att behöva det där lilla extra stödet som mediciner kan ge vid mina diagnoser. Så jag provar vad de säger åt mig att prova. Men är noga med att sluta ta dem ifall de inte funkar för mig på ett eller annat sätt (testar minst 1 månad)

Upp till toppen
Annons: