Annons:
Etikettallmän-psykologi
Läst 2360 ggr
sugarland
2014-09-29 00:09

Vilken diagos har du?

- Vilken/vilka diagnos/er har du?
- När fick du de?
- Hur känner du för det? Har det hjälpt dig att ha fått en diagnos?

Har själv inte fått någon diagnos riktigt än så jag kommenterar väl i tråden när jag har fått det. (försökte söka efter en sån här tråd men hittade inte, sorry!)

Annons:
Allamej
2014-09-29 00:50
#1

Asperger + ADD

Jag blev diagnoserad för 3 år sedan

Det hjälpte mig att förstå varför mitt liv hade varit som det var och gav mig möjlighet till hjälp som jag aldrig ens vågat drömma om.

Min kombo är inte den trevligaste man kan ha eftersom för att istället för att bli mer eller mindre paralyserad av stress situationer så blir jag extremt impulsiv. Detta är inte en bra sak.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

sugarland
2014-09-29 16:39
#2

Men gud, ser nu att jag har stavat fel i rubriken, kan någon ändra haha? :(

Disturbed-Angel
2014-09-30 16:59
#3

Asperger, ADD och GAD. 

Fick diagnoserna för snart 4 årsedan

Jag känner att jag själv har lättare att förstå  och acceptera min problematik och det blev som en bekräftelse "ett bevis" på att jag faktiskt har en problematik och att jag inte bara är dålig eller lat.

jonte_jonte
2014-09-30 20:04
#4

ADD, för 10-11 månader sen.  Bara hjälpt mig, har förstått mina styrkor och hur faktiskt stora det är. Har blivit mitt intresse, faktiskt så mycket att  eve. jobba med det vore kul.

Geru
2014-10-01 08:53
#5

ADHD med då ADD delen. Fick den för några veckor sedan.

Känner inget speciellt, men det ger väl omgivningen lite bättre koll på att jag har större problem med vissa saker än gemene man.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

J0554N
2014-10-01 18:11
#6

Inga vad jag vet, men har självdiagnoserat mig haha.

 var vänder man sig om man vill bli utredd?

Strong people don't put others down, they lift them up. 


Annons:
J0554N
2014-10-01 18:11
#7

Inga vad jag vet, men har självdiagnoserat mig haha.

 var vänder man sig om man vill bli utredd?

Strong people don't put others down, they lift them up. 


Geru
2014-10-01 18:14
#8

#6 :p Självdiagnostisering är inte så bra överlag:p

Beror på vad som ska utredas. Psykiatrin för psykologiska saker, och närmaste husläkarmottagning för annat :p Eller ja, husläkarmottagningen funkar väl för att få remiss till psykiatrin med, då.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

AnonymBert
2014-10-01 19:04
#9

Jag blev diagnostiserad när jag var 10,

Då hade jag: Depression och två till saker, en var någonting om "Störning i barndomen" Eller nått. Den andra kommer jag inte ihåg just nu.

Håller på att bli om diagnostiserad dock.

Allt oviktigt
2014-10-01 19:14
#10

Borderline och drag av narcissistisk personlighetsstörning.

Runt ett år sedan nu som jag fick diagnoserna.
Kan inte påstå att det har påverkat mig på något sätt att få diagnoserna. Jag är som jag är helt enkelt

Lia
2014-10-01 19:26
#11

Borderline, depression, OCD, panikångest, social fobi, misophonia, ätstörning… Sen har jag säkerligen glömt något x) 

Dessa fick jag inom fem år på pappret, men jag har varit sjuk i vissa längre än så. Men det var skönt att veta vad som var "fel" på mig. Speciellt med Borderline. Det fanns en förklaring, liksom.

sugarland
2014-10-03 00:24
#12

Det känns som att dom flesta som svarat har känt att det hjälpt dom att få en fastställd diagnos, eftersom en kan sluta tänka "vad är fel på mig?" och veta vad man ska jobba med osv.
Åh jag önskar att min utredning gick lite fortare.. jag är så trött på att inte veta vad fan det är för fel på mig :(

Upp till toppen
Annons: