Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1708 ggr
AnonymBert
10/9/14, 12:09 AM

Fråga

Hur stor är chansen att jag skulle få flytta hemifrån när jag är 14?

Har hört att sos har "Prövlägenheter" Som jag är väldigt intresserad av.

Känner att jag inte klarar av att bo kvar här hemma, men vill häller inte bo på hem eller i fosterfamilj. Är väldigt rädd för andra människor och mår dåligt av att vara i närheten av andra människor mer en någon timme.

En sålänge har sos inte gjort skit för mig eller min familj, utan tvärt om. Bara gjort saken värre.

Annons:
Ebolaa
10/9/14, 1:09 AM
#1

AnonymBert, det är faktiskt inget alternativ för dig. Man låter inte en 14-årig individ bo för sig själv. Att du säger att du inte klarar av att vara med andra får mig att känna att ett alternativ skulle vara att du skulle flytta in på en psykiatrisk öppenmottagning eller något liknande, om du verkligen inte vill ha någon form av kontakt med andra. Många psykiatriska kliniker har även ungdomsenheter där man låter ungdomar vara ifred och det går väldigt lugnt till. På vissa ställen kan du även välja att vara i ditt rum i 24 timmar i dygnet..

Att bo själv i en lägenhet som 14 åring är för mycket ansvar att lägga på en individ som fortfarande räknas som ett barn. De prövningslägenheter du pratar om är för vuxna människor som behöver testa att bo för sig själv, av en rad andra orsaker än de du beskriver. 

På en psykiatrisk klinik är du nog mer lämpad för som har så svårt att vistas bland andra människor och behöver en lugn trygg tillvaro… Ditt problem med andra människor är viktigt att du sedan, efter att ha fått vila ut, börjar arbeta med för att i framtiden kunna skapa dig ett normalt liv..

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Honestyisdead
10/13/14, 12:36 AM
#2

Håller med #1

Upp till toppen
Annons: