Annons:
Etiketterstresstvångstankar
Läst 847 ggr
pernillaoscarsson
10/29/14, 6:57 PM

Bli av med tankar

Det senaste året har jag tankar som jämt bara flyger förbi i olika sammanhang. Till en början brydde jag mig inte så mycket och det gör jag väl inte jättemycket nu heller, men de har börjat irritera mig. Jag föreställer mig alltid att jag dör/skadas i olyckor. T.ex. när jag kör i en rondell så ser jag ofta framför mig hur bilarna som ska in i rondellen kör rakt in i mig. Jag föreställer mig hela förloppet som i en film. Samtidigt som det går jävligt fort så går det enormt sakta och jag ser varje liten händelse. Sådana här tankar/syner kan jag få från allt möjligt. Ibland är det jag själv som orsakar olyckan och ibland andra. Jag kan t.ex. köra på en bro och se hur jag kör rakt av bron istället. Eller när jag är ute och går så kör/cyklar någon rakt in i mig.

Varför tänker jag såhär? Och hur slutar jag? Jag har inga som helst planer på att varken låta någon köra ihjäl mig eller ha ihjäl mig själv så sådana tankar har jag inte.

Har ingen aning vart denna fråga hör hemma i för grupp så jag valde tvångstankar för jag kan tänka mig att det är lite åt det hållet?

Annons:
Ebolaa
10/29/14, 7:04 PM
#1

Det skulle inte förvåna mig om det är rätt vanligt, har också sådana tankar eller dagdrömmar. Oftast olyckor men bland att någon skadar sig riktigt ordentligt, eller att jag skadar någon också.

Kan det ha något med stressnivån i kroppen eller depressiva tankar? Eller är det ett vanligt fenomen?

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

pernillaoscarsson
10/29/14, 7:15 PM
#2

Visst, de senaste två månaderna har det varit mycket, mamma har cancer och jag fick veta att jobbet ska flytta 10 mil bort. Och det kan jag känna stress över. Jag har kvar mitt jobb men kommer antingen bli tvungen att flytta eller pendla 3 timmar om dagen. I och med att mamma är sjuk så är det inte så kul att flytta långt iväg och än mindre pendla. Nya jobb letar jag efter men eftersom jag inte har någon direkt utbildning eller exklusivt CV så finner jag inte många jobb att söka.

Men hur fan blir man av med tankarna? Förut så var det mest bara tankar som kom då och då, men som jag sa, de börjar bli irriterande. :P

Ebolaa
10/29/14, 9:19 PM
#3

Skrev i fel tråd !! märkte det innan de 30 minuterna hade gått så klippte ut vad jag skrivit för att kopiera in det som svar i den "rätta" tråden :P

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Upp till toppen
Annons: