Annons:
Etikettbehandling
Läst 5212 ggr
[lillalollo]
2014-11-04 18:17

Abilify

Har abilify mot psykos. Men blir ju bara värre . Samt blir aggressiv. Ni som ätit mot psykosliknande symptom. Fick ni några biverkningar? Jag är ju så löjligt rädd för mediciner. Vilket kan vara en fördel också. Men i detta fall så var jag på upptrappning på strattera när jag lade till abilify. Och då började stratteran göra mig till ett stressmonster med rejäl acne och duracellkanin. Så den togs bort. 

Men mådde bra med stratteran innan jag satte in abilifyn och då hade jag bara kommit till 20 mg. 

Igår var jag nära att göra illa mig själv och hade stora tankar på att göra illa någon annan. Jag har en liten lätt fobi för att skada mig så det hände inget och det ligger väldigt långt bort att göra det. Men blev så aggressiv.  Kan det vara så att symptomen ökar i början? för det var hemskt. Sen har jag ett tryck för bröstet. 

Men så läser man om folk som äter allt möjligt. Och de kan ju stå på benen. Så varför skulle inte jag. Men lyckan fanns där. Jag fick läkartid redan imorgon.

För jag läser omkring lite och många mår bra av abilifyn. Nu äter jag 15 mg idag började jag. med just 15 igår åt jag 10 mg. Jamen varför trappa upp`? 

ärligt talat , vet inte. 

Så vill ni dela era erfarenheter hade det kanske lugnat mig lite.

tack

Annons:
MalinVirvelvind
2014-11-05 10:25
#1

Min erfarenhet av Abilify är kort. Jag tog tabletten en gång, fick akut kramp i magen som inte släppte på flera timmar, kunde inte stå eller gå och kräktes som en gris. Vägrade fortsätta med Abilify, krävde att få byta, bytte till Seroquel. Kan önska nu i efterhand att jag inte tagit någon antipsykotisk medicin över huvud taget…

Biverkningarna skiljer sig från person till person, också beroende på vad man tar för andra läkemedel samtidigt m.m. Och de kan vara extra intensiva i början och gå över med tiden. Min erfarenhet säger dock att biverkningar av antipsykotisk medicin är väldigt stark överlag, både i början, under hela tiden, vid utsättning och efteråt. Men vissa kanske hanterar det bättre.

[lillalollo]
2014-11-05 12:29
#2

 #1 

Tack då stämmer det som jag ser det. Har också fått känslan av att det nog är som du skriver.

Pysen_87
2014-11-06 17:21
#3

Hade den medicinen ett kort tag, blev så illamående, kräktes, åt inget… Detta när jag var inskriven på en avdelningen som låg utanför sjukhusområdet…dom ansåg att det var jag som gjorde allt detta mot mig själv. Så blev många turer till akuten för att hamna på AVA och vägra att åka tillbaka till den avdelningen….. (Min far tog mig till akuten flera gånger, mot personalens vilja!?)

Säger bara tacka gud för att Clozapine finns! Den medicinen har gjort underverk för mig….

Evelina!
2014-11-07 19:52
#4

Inga biverkningar, men blev heller inte av med symtomen. Abilify var för svag för mig enligt läkaren. Nu äter jag maxdos Risperdal och Nozinan.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

blackfriday
2014-11-10 13:09
#5

alla neuroleptika är piss

[lillalollo]
2015-01-15 11:53
#6

Fick tack och lov sluta med denna då den höll på att göra mig tokig. Tokig på riktigt. Var farlig för andra och mig själv. Sen när jag slutade med denna så stoppade allting.

Annons:
Rödluvan
2015-01-15 15:39
#7

Jag äter bla Abilify och Nozinan sen i början av sommaren, jag blev också väldigt aggressiv då. Slog sönder min nya TV och en bokhylla med en hammare och knivhögg min byrå…Jag skulle självklart aldrig gör illa en annan människa. Men nu är jag glad att jag inte slutade med den för nu mår jag mycket bättre än innan!

Upp till toppen
Annons: