Annons:
Etiketterpersonlighetsstörningarborderline
Läst 1851 ggr
AnonymBert
2014-11-11 23:10

Emotionellt instabil personlighetsstörning!?

Idag avslutades min utredning och jag har nu fått veta att jag har

Emotionellt instabil personlighetsstörning. Har läst lite kort på en hemsida om den och känner igen allt i texten… Nu förstår jag varför jag mår så dåligt hela tiden, och förstår mig själv så mycket bättre.

Någon annan som har det här som kanske har tips om hur man "överlever" vanliga dagsrutiner?

Annons:
Lia
2014-11-11 23:13
#1

Du får gärna komma in till oss på Borderline iFokus och diskutera eller läsa om du vill 🌺 Emotionellt instabil personlighetsstörning är detsamma som Borderline.

AnonymBert
2014-11-11 23:19
#2

Är det? Det visste jag inte! Okej! :)

Tohell&back
2014-11-12 09:54
#3

Hej! Jag fick min Borderline diagnos när jag var 19 år, är 36 nu. Första gången jag var i kontakt med BUP var jag bara 12 år. Jag blev tvångsinlagd och släpad av min far in till den låsta avdelningen. Srn åkte mina föräldrar hem. Som tonåring åkte jag ut och in på BUP ungdom s mottagning. Efter mitt andra självmordsförsök fick jag komma till ett behandlingshem, där jag träffade fler som jag. Fast med olika bakgrund.

Tohell&back
2014-11-12 13:05
#4

Jag har svårt att hantera förändringar, behöver mest rutiner för att må bäst. Det som får mig att orka är mina underbara barn och min man. Han stöttar mig och försöker hjälpa mig när jag har mina dåliga dagar. Jag går regelbundet på KBT, vilket är ett måste för att kunna förstå mig själv och varför jag reagerar som jag gör. Ingen runt omkring mig förstår varför, och ingen har nånsin velat förstå heller. Jag äter lamotrigin och den funkar bättre än alla andra jag provat. Så mitt råd till dig är att : kombinera medicin med KBT regelbundet, och ta emot kärleken och omtanken som finns omkring g dig, för man orkar inte kämpa själv hur länge som helst. Jag är övertygad om att du har människor omkring dig som vill ditt bästa och själva mår dåligt över att se dig så nere. Försök öppna dig och tala om hur du känner dig och hur du reagerar på saker. Vi upplever inte samma sak som dom som inte har Borderline. Kram

Upp till toppen
Annons: