Annons:
Etiketterstresstvångstankar
Läst 2194 ggr
AnonymBert
2014-11-14 21:09

Ångest som tar över..

Jag är just nu på psykakuten P.G.A mitt självmordsförsök i förrgår. Och måste dela rum med en annan tjej eftersom det är fullt. Men jag är LIVRÄDD för att sova i samma rum som folk som jag inte känner. Och får jätte mycket ångest samt blir stressad och får av stress och ångest tvångstankar om självmord.. Nu har ångesten tagit sig hårt och jag vill verkligen inte. Jag vill inte leva längre! Varför som in i helvete lät inte polisen mig bara dö..

Har försökt prata med personalen men dom säger att dom inte kan göra något åt det. Vad ska jag göra..?

Annons:
lillan-65
2014-11-15 09:45
#1

Jag kan ju inte seja VAD du ska jöra men ja kan je tips om HUR ja skule jort o hopas det kan je nåt till dej då du har det jobit. Nu komer dom.

1 sej till personalen att du uplever det jobit o sova med andra o be o få ha dörren öppen (om den är stengd). Personalen kan ju sjelvklart inte hjelpa om det är många där som behöver deras hjelp, dom kan ju inte "kasta ut nån annan", det blir ju inte snellt.

2 Be om lite kvells te, det lungnar (om det finns rött eller grönt, velj det.

3 Sej att du vil prata med nån psykolog (eller kurator) om dina kenslor o få tips på HUR du ska tenka för att bli lungn o må bettre). Dom har tystnadsplikt så du kan va helt ärlig.

4 om du inte har med dej block o pena så be om det så du kan "skriva av dej" dina kenslor. (kan ju med va bra o ha som "komihåg" om du får prata med nån psykolog.

Hoppas du kan ha anvenndning för tipsen o kramar till dej. (o, jo, det är så många som bry sej om dej så ja blir nestan avensjuk på det men glad för din skull så klart.

Evelina!
2014-11-15 18:38
#2

Ta det lugnt, hon är förmodligen lika rädd om du för att sova med främlingar i samma rum. Berätta för personalen hur du känner - då har de större möjligheter till att hjälpa dig under tiden du är där.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Allt oviktigt
2014-11-20 19:51
#3

Det går alltid att be om något att sova på om du hamnar i situationen igen.  Verkligheten är att det ofta är överbeläggningar på psyket så min erfarenhet är att det är mer regel än undantag att man får dela rum med flera. Jag har varit med om att vi var 4 patienter i ett dubbelrum och då är det trångt

AnonymBert
2014-11-21 19:33
#4

Jag var  ute och gick i korridorerna tills det blev morgon.

Fast nu har jag fått komma hem igen.

Upp till toppen
Annons: