Annons:
Etikettsömnproblem
Läst 7261 ggr
Huygens
11/30/14, 8:17 AM

Brottsorsakande sömnpiller Zolpidem

För mej låter detta som ett MKULTRA tanke-experiment. Frågan är vad mer kunniga personer säger?

Det har visat sej att ett sömnpiller som säljs i Storbritannien kan orsaka att personen som äter pillret blir kriminella och begår brottsliga handlingar. Bl a Lindsey Lohan och Tiger Woods äter detta mind control-brottspiller, Zolpidem.

Olagliga handlingar i stil med mord, inbrott, misshandel är alla kopplade till personer som i sömnen, under inverkan av Zolpidem, begått dessa kriminella handlingar.

I 79 av 82 rättsfall har försvaret varit framgångrikt då skulden för brottet kunnat läggas på Zolpidem.

Efter brottet vaknar personen upp och minns ingenting.

Annons:
vallhund
12/5/14, 12:16 AM
#1

Skulle det vara nån nyhet? Så här står det i FASS:

"Centrala och perifera nervsystemet

Vanliga: somnolens, huvudvärk, yrsel, förvärrad sömnlöshet, anterograd amnesi (amnestiska effekter kan associeras med inadekvat beteende)

Ingen känd frekvens: sänkt medvetandegrad

Psykiska störningar

Vanliga: hallucinationer, agitation, mardrömmar

Mindre vanliga: förvirringstillstånd, irritabilitet

Ingen känd frekvens: rastlöshet, aggressivitet, vanföreställningar, ilska, beteendestörningar, somnambulism (se avsnitt Varningar och försiktighet), beroende (abstinenssymtom eller rebound-effekt kan inträffa efter utsättande av behandlingen), libidostörningar, depression (se avsnitt Varningar och försiktighet)

De flesta av dessa psykiska störningar kan relateras till paradoxala reaktioner.
http://www.fass.se/LIF/product?nplId=19940128000064&userType=0#side-effects

Zolpidem/Stilnoct är ett narkotikaklassat preparat med otrevliga biverkningar som har varit kända i decennier. Förskrives med stor restriktion då det är väldigt beroendeframkallande. Men ibland nödvändigt att ta till.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Emel
1/1/15, 3:50 AM
#2

När jag åt zolpediem för en del år sedan gjorde jag rätt sjuka grejer. Började med 2 tabletter, kände att 1-2 till behövdes sen var det kört. Vaknar upp 15 timmar senare med minnesfragment men 95% helt svart. Frågade min vän som var där men inte deltog om vi var ute och körde bil och tydligen ja i 2,5 timme. Även ätit upp hela kartongen piller och kastat ut olagliga kraftiga smällare genom fönstret på en parkering. Jag och deltagare 2 injicerade, i tron om påverkan trots vetskapen att det inte ger effekt samt är farligt, tabletter. Var propavan, alvedon och några fler Katastrof, har som sagt timmar utan ett enda minne och kan gjort helt sjuka och farliga (såklart olagliga) handlingar. Vid intag av zolpediem på rätt sätt dvs ordinerad dos innan sömn. Sover man inte och tar lite myckgoket kan det skeva ur, skeva ur pga effekten den har i hjärnan samt ofta känner man inte att man är påverkad och så tar fler och fler.. Dock är det personer som inte vill sova på dem utan "flumma" med tendenser att gå över gränsen och/eller är mer eller mindre kriminella sedan innan. Detta är min erfarenhet, har mycket erfarenhet av olika personligheter och de skrivet ovan överensstämmer nästan 100%.. Lyssnar man på läkaren om att ta rätt dos på rätt tid. Då är det en värdefull sömnmedicin. Själv aldrig hört negativa erfarenheter trots vakenhet efter ordinerad dos. 10mg z vet jag är

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Upp till toppen
Annons: