Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 1083 ggr
violeeently
2014-12-19 17:28

Nytt jobb...panikångest?!

Jag har flyttat till en ny  stad för 1 månad sen. Jag har jobbat på mitt nya jobb i 3 veckor cirka. Jag får fet ångest över att gå dit även om det är exakt samma jobb jag hade på förgående ort. 

Jag skakar, gråter, kan inte sova och gruvar mig varenda dag över att gå till jobbet, får ingen lust att göra något roligt på min fria tid då den tiden går till att fokusera på att andas ungefär >.<  Varför känner jag såhär? Nytt jobb + ny stad på samma gång? Jobbar dessutom i hemtjänsten så är ju att hitta och jobba ensam. Alla brukare är jätte snälla och jag hittar till alla, kollegorna är snälla så det är inte det.

Hur länge ska man behöva känna såhär och varför? :(

Annons:
Sjöstjärna
2014-12-19 17:44
#1

Så ska du inte behöva känna alls och varför du känner så kan bara du själv svara på. Ställ frågor till dig själv och leta i ditt inre efter svaren, frågor som: När slår ångesten på? Vilka tankar känns värst? Finns det något som känns bra att tänka på? När började jag känna så här? Vad händer i samband med att det började? Vilka yttre faktorer påverkar mig? Vilka inre faktorer påverkar mig? Vad skulle jag vilja ändra på? Hur skulle livet se ut om jag fick precis som jag vill? osv tills du hittar vad det är som ger di gångest. När du väl vet vad som triggat igång det är det lättare att komma till rätta med problemet.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

GiraffTunga
2014-12-19 17:55
#2

Snälla sök hjälp.. Jag har ångest och jag tar tabletter 2 st jag tycker du borde söka hjälp och få tabletter som lugnar ner dig. Du förtjänar ej att känna så. Skickar massa styrkekramar.

You can not judge me unless you know me.

Sjöstjärna
2014-12-19 17:58
#3

Tabletter bör vara en sista utväg när inget annat fungerar, inte första åtgärden.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

violeeently
2014-12-19 18:00
#4

Jag har jobbat i 3 veckor bara och man kan liksom inte vänja sig och bli trygg pang bom. Ångesten har börjat avta men jag är nervös varje dag hela tiden till jag kommer till jobbet, då släpper det.

Upp till toppen
Annons: