Annons:
Etikettbehandling
Läst 3052 ggr
HelstAnonym
12/20/14, 7:57 PM

Få tillbaka sexlust?

Hej! Har tagit Zoloft nu i snart ett år mot OCD, depression och ångest. När jag började var jag 15 år och hade inget sexliv, så att jag fick mindre sexlust märktes knappt. Men nu har jag ett aktivt sexliv som är svårt för mig att hålla igång då min sexlust nästan är helt borta :( är det någon som vet hur man kan få tillbaka den?

Annons:
OlgaMaria
12/20/14, 8:02 PM
#1

Om du tror att det är en biverkning av medicinen så lär ju sexlusten inte komma tillbaka om du inte slutar med medicinen eller byter till något annat. Tar du något preventivmedel? Sådana kan ju också påverka.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

HelstAnonym
12/21/14, 1:54 AM
#2

#1 tack för svar :)! Nej vi använder endast kondom. Jag antar att jag måste uppsöka en läkare och få en annan medicin eller kanske trappa ner lite.. Tack iallafall :)

[Yllhilda]
12/28/14, 8:22 PM
#3

Dessa frågor ställer jag om det visar sig att det inte beror på medicinen:

  1. Vem tar oftast initiativ, och hur känns det? 
  2. Vad tänker du för tankar före, under och efter? 
  3. Mår du bättre nu än förr?
  4. Känner du dig trygg med din partner?
  5. Kan ni vara helt avslappnade med varandra?
  6. Pratar ni om eventuella problem, och löser ni dem tillsammans?
Tonny
1/4/15, 7:59 PM
#4

Ett tipps till alla. Efter att ha sett filmerna, samvetet, offren och lögnen som finns på https://www.artimus.se/whocaresinsweden/sv/whocaresinsweden.php  har jag beslutat mig för att genast börja en nertrappning av en nyss påbörjad medicinering av antidepressivt medel.                                                                                             Har levt två år ihop med en kvinna som tagit detta i 23 år och är oerhört beroende av sin medicin.

Hela hennes sexlust försvann efter ett år och i samband med att vi köpte ett hus och flyttade ihop. Det gick ett par veckor efter husköpet sen började hon förstöra allt vi hade. Hon fick min son 14 år att sluta komma till sin far. Hennes kommentar i frågan var efteråt" Jag tänkte inte på att han fanns, jag såg bara oss två i huset" Jag kan nu verkligen stå för hur farliga dessa piller är och hur dom förstör en människohjärna.

Jag rekommenderar alla att se dessa filmer, och hoppas kunna hjälpa någon med det.

Kram till alla!

Monsva
1/7/15, 2:27 PM
#5

#4. Oändligt många människor lever idag, tack vare att de äter antidepp medicin. Jag är en av dem.

Upp till toppen
Annons: