Annons:
Etikettanhöriga
Läst 1728 ggr
natass
2015-01-20 23:59

Föräldrar

Vet inte om jag är inte på rätt sajt men aa jag kör på endå! Mina föräldrar vill att stötta mig eller tro på mig. Ex när min häst var skadad (som jag bara fick för att ingen ville köpa, men ja va överlycklig ändå!!) då hade jag vart med min kompis o kollat på henne på en tävling, o då när jag va påväg hem så sa jag "å tänk om jag hade vart därinne o tävlat klarre nu, va kul" , mitt svar blev "de hade varken du eller hästen klarat, hästen är dessutom skadad så de hade ändå inte funkat." Jag känner liksom att.. Även om de tror att jag inte hade klarat det, kunde de iallafall ha sagt att dom trodde mig, så att jag liksom känner att de tror på mig. O ibland ifall ja vill ha nåt.. Ex en tröja, då kanske jag frågar om den, då säger dom vara hur bortskämd jag är som frågar så mycket och att jag ska får saker när dem ger mig saker.. Visst jag bryr mig inte riktigt om jag får tröjan eller inte.. Jag bryr mig liksom mer om att 'dom VILL att jag ska ha tröjan. De hade känts såå mycket bättre om jag hade fått ex "nej jag har tyvärr inte råd, är de okej om vi kollar på tröjan någon annan gång?" Till svar, då känns de iallafall bra, även om jag inte fick tröjan, förstår ni? Sen är de detta me hästar, vi har gård så de är naturligt o köps hästar för dem, men att köpa en häst till mig, de har dom aldrig gjort o kommer aldrig göra, vilket också gör att ja inte lär mig rida ordentligt o kan inte satsa på de jag vill, ridning. Då tänkte jag att jag kunde få gå på ridskola istället, men nej de är tydligen bortkastade pengar o tid och "sån skit är inget o ha". Jag har tillochmed råd att köpa mig en lite äldre häst som jag redan kollat runt lite på, men då vill jag kunna rida den ordentligt också. Detta e de sjuka, mamma köpte mig en sadel för 16.000 (!!!) o jag har inget o använda den till, jag har ingen häst, jag är inte särskilt bra på o rida o ridskola kostar inte ens en fjärdedel av det priset för en termin. Är det någon som har någon slags bra förklaring till VARFÖR dom aldrig vill stötta mig eller lägga tid på mig? Visst jag förstår att detta låter som ett ämne runt mycket pengar men ni såg ju summan på den sadeln (som dessutom var uppassad för min mamma och hennes häst). (Som jag förövrigt inte får rida på för jag kommer "förstöra" den) ni förstår kanske att ridskola inte verkar så dumt…. Snälla tips på hur jag ska ta allt ? Hur ni skulle gjort? Prata med dem har jag försökt.. Dom säger bara hur lycklig jag ska va som slipper bo i stan o va helt "ytlig"….

Annons:
Upp till toppen
Annons: