Annons:
Etikettberoende
Läst 4478 ggr
MrLife
2/9/15, 12:14 PM

Facebook

Jag har kommit fram till att jag behöver gå ur Facebook, för att släppa mitt gamla jag helt….
Men oj vad svårt det är att gå ur helt… jag går ur… sedan går det någon dag, så går jag med igen.
Men jag behöver verkligen gå ur…

Nu tänkte jag att det kanske är fler av er som känner att ni vill gå ur Facebook, men märker att ni inte helt klarar av det, för ni halkar in igen som jag gör.
Vad säger ni om att starta en stöd-grupp här där vi stöttar varandra att klara oss utan Facebook?

Annons:
Niklas
2/9/15, 12:27 PM
#1

Du kanske skulle lägga in frågan på Beroenden iFokus också. http://beroenden.ifokus.se


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Zyperior
2/9/15, 12:47 PM
#2

Jag har testat själv flertalet gånger. Insåg att det bästa sättet att klara det på, iaf göra sig väldigt oberoende av FB är att ta bort så många vänner det bara går och ha de absolut närmaste kvar bara. Jag gick från 280 vänner till ca 25. Har bidragit väldigt mycket till att jag går in på FB 1 gång om dagen ungefär. Ibland går det flera dagar utan att jag går in.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

MrLife
2/9/15, 2:13 PM
#3

Grejen med mig är ju den att jag har även en fan-sida med över 3000 likes, som jag tycker om att ha skoj på :)

Zyperior
2/9/15, 2:31 PM
#4

Den kan du väl ha kvar? Ta bort allt annat dock.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

MrLife
2/9/15, 2:50 PM
#5

Jag har ångrat mig nu…..

Jag har insett saker om mig själv och mitt liv.

Men jag vet inte hur man tar bort en tråd som man har startat.

Honestyisdead
2/12/15, 12:00 AM
#6

#5 Du kan inte ta bort trådar. Det får man be admin göra.

Jag har Facebook.  Men har aldrig upplevt det som ett problem.  Gillar att hålla koll på vänner :)

Annons:
[Silverräv69]
2/15/15, 10:34 PM
#7

Det dilemmat känner man igen.. Jag rensade bara bland vänner, gjorde om sekretessen och endast bar kvar mina närmsta vänner och släktingar utomlands..det är för deras skull jag ej går ur helt!

[rebornsmother]
3/1/15, 7:51 PM
#8

Jag har inte fb

Vanja
3/9/15, 11:05 AM
#9

Jag är också trött på facebook, men mest för att det har blivit någon slags bevisningssida där folk ska vara värre eller bättre än de andra. 
Typ "åh kolla vad jag fick av min bästa älskling på alla hjärtansdag"-följt av tretusen bilder. Eller "Är i lekparken som jag är varje dag med min älskade lilla gullebebis"-förljt av tretusen bilder på ett barn. 

Har man det så jävla bra på alla hjärtansdag så kanske det räcker med ett inlägg eller en bild? Samma med barnet, har man tid att ta så himla mycket bilder så växer barnet upp med baksidan av en iphone i ansiktet. 

Och den som får mest gillningar vinner, har sett en del som lägger upp en bild för att sedan ta bort den om den inte får många likes. Sedan fixar de lite och lägger upp den igen kanske med annan skärpa för att se om den får fler likes. Får den det får den ligga kvar. Annars tas den bort igen. 

BLÄ 

Nej jag har tröttnat på det, dock så är jag likförbannat inne i telefonen så fort jag har tråkigt eller inte har något att göra.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

molam
3/9/15, 5:30 PM
#10

Jag har FB ser det dock inte som ett problem, jag har inte fått det där "Beroendet" som vissa har, startade den i 2007 eller 2008 hade den et par veckor stängde ned den i Tom 2012 tror jag xD Startade då upp den för jag gick med i en teater, och vi fick all info via FB, sedan Behöll jag den då Info fortsatte att komma vi FB och nu har jag kvar den då jag går på en folkhögskola med inriktning musik och vi får info om låtar vi ska spela samt annan info om vi har ett Gig eller liknande Via FB, vi använder även den sidan för att sjukskriva oss, men jag ser det inte som ett problem eller ett behov.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[rebornsmother]
3/10/15, 10:57 AM
#11

Jag kan inte hantera fb :)

cattastroph
5/6/15, 1:21 PM
#12

Om du är "Beroende" av Facebook lönar det sig bättre att jobba på beroendeproblematiken. Tar du bort fb och beroendet är kvar kommer det bara att övergå till något annat. Det är sällan så att en specifik grej (Facebook, sprit, spel, internet, porr, träning) är "felet". Du behöver nog "rota i anledningen" istället, så att beroendet övergår till nåt sämre än fb.

www.cattastroph.blogg.se

Jetaime
5/7/15, 9:59 AM
#13

Jag var väldigt skeptiskt till FB från början och är fortfarande många gånger inget stort fan, MEN hundklubben och saker som jag är intresserad av tas mycket över FB på deras sidor osv, och jag ha många hundvänner/gamla kaninvänner som jag träffar väldigt sällan och det är väldigt kul att kunna följa dom på avstånd fast man inte träffas eller pratar så ofta.. kan jag tycka.

Annons:
Upp till toppen
Annons: