Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 883 ggr
Rebeccaa
2015-02-25 12:33

Vet inte vad jag ska göra?

Hej! Jag behöver lite hjälp för hur jag ska gå tillväga.. Jag är en tjej på 19 år, jag egentligen haft en helt okej uppväxt och har en pojkvän samt en familj. Det är bara det att under cirka 1-2 år så har jag känt att det är någonting som har förändrats med mig själv,  jag har märkt att jag har väldigt svårt för att känna känslor. Jag vet nästan aldrig om jag faktiskt är glad eller inte, jag känner mig snarare neutral? Vad det nu egentligen är. Jag har svårt för att bli arg,  det som jag saknar är den där känslan av adrenalin när man blir glad för någonting eller känslan av nervositet, ilska m.m. Jag saknar att känna något,  jag tvivlar ibland på om jag ens känner kärlek. 

Det kan hända ibland att jag kan börja stor tjuta för små saker men ändå väldigt sällan och då vet jag knappt ens varför jag ens gråter, men det tar aldrig slut utan jag känner mig bara mer och mer ledsen.  Jag vet inte varför mina känslor har försvunnit.  Det jag menade med att ha haft en okej uppväxt var att jag har bott med min pappa i hela mitt liv och hans sambo men ändå haft kontakt med min mamma och träffat henne helger och lov. Det var en jobbig tid för mig när jag var yngre. 

Ibland känner jag ingen mening för någonting, jag bara gör vardagen som jag ska utan att känna något. Kan det vara en mildare depression ? Borde jag prata med någon?

Annons:
Honestyisdead
2015-02-25 12:44
#1

Tycker absolut det låter som en depression.  Så ta kontakt med vården.

Upp till toppen
Annons: