Annons:
Etikettbehandling
Läst 2711 ggr
[Aprilbarn]
3/29/15, 1:12 PM

Mens + ssri och concerta

Hoppas någon kan hjälpa mig! Och orkar läsa allt. Tar du dig igenom all text och kan hjälpa mig att tänka är jag oerhört tacksam! I februari fick jag min mens 21a. Enligt Appen P tracker som jag använder skulle jag få mens den 25e denna månaden. (Använder det för att hålla koll och är värdelös på att räkna) Men nu den 29e har den fortfarande inte kommit. Jag började med concerta i februari. 5/2 började jag med 18mg. 25/2 höjde jag till 36mg. 20/3 höjde jag till 54mg, där jag nu står. 27/11 2014 började jag med fluoxetin 20mg. För ungefär 3 veckor sen höjde jag till 40mg. Min mens har varit normal dom andra månaderna och har relativt regelbunden mens. Någon annan som har fått sen mens pågrund av dessa mediciner? För höjning, blandningen av dom eller liknande? har inte gjort gravtest än, tänkte vänta till tisdag morgon. Har inga nära tjejkompisar att prata med så därför vänder jag mig till er. Har du läst allt är du guld värld och hoppas du har något svar, funderingar eller liknande till mig. Behöver bolla detta med någon känner jag :( Börjar bli orolig.

Annons:
Zadeira
3/29/15, 1:26 PM
#1

Min första tanke var att om du gjort förändringar i din medicinering så har du förmodligen varit påverkad i både psyket och kroppen, även om det inte är jättemycket. Du har kanske varit mer stressad i kroppen eller psyket utan att riktigt känna det.

Det är inte många dagar sedan du skulle haft din mens och även om den brukar vara väldigt regelbunden så kommer det då och då perioder då mensen plötsligt hoppar ett par dagar hit och dit. Det är inget ovanligt. 

Angående din fråga om medicinerna kan påverka det så kan jag inte svara. Tror att det snarare är så att du får se över hur du mår i kropp och knopp, för det kan påverka mensen.

Om du dessutom går i oroliga tankar om varför mensen inte kommit än och om du är gravid osv så ökar risken att mensen blir försenad. Så jag hade försökt att inte oroa mig, fortsätta som vanligt och låta mensen ta sig tid. Har du inte fått den 2 veckor senare än normalt kanske du ska kolla upp hos en barnmorska eller så.

missporcelain
3/29/15, 1:28 PM
#2

Hej! Skrev nyss ett liknande inlägg i "bokstavsfolk". Jag har gått på ritalin i lite över en månad nu, och mensen är 8 dagar sen. Jag har testat mig men det är negativt.
Det har börjat smärta lite i brösten så jag väntar på att se när tant röd kommer. 

Är lite rädd också att ritalinet ska rubba min kopparspiral på något sätt.
Hoppas att det löser sig för dig!

Upp till toppen
Annons: