Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 7733 ggr
AnonymBert
4/25/15, 11:14 PM

Till er som följt mig.

Hej på er.

Kan säga att det här är bland den jobbigaste texten jag skrivit. 

Jag har hela mitt liv stuckit ut, varit den som blev sist vald. Personen som ler när folk kallat mig för namn. Personen som bjuder alla på sitt kalas, även dom som varit förjävliga mot mig. Men för ett halvår sen förändrades jag. Jag hade under dom senaste 4 1/2 åren varit deprimerad, och dom senaste 2 åren djupt deprimerad. Men dagen jag bestämde mig att det räckte, att jag inte stod ut med att bli spottad på, slagen, sparkad, kallad namn, läsa alla fula ord som stod på mitt skåp. Och sedan komma hem och bli stressad, kallad fler fula namn, bråka och bli bortglömd. Då beslutade jag mig för att stoppa munnen full med tabletter och svälja dom. Om och om igen tills jag fått i mitt ett 200tal tabletter. Jag kände att jag kunde pusta ut. Nu var allt över. Jag behöver aldrig känna mig värdelös igen, behöver aldrig vara en besvikelse till mina föräldrar och en börda för klasskompisar.
Men med min tur, så hittade min mamma dom tomma tablett askarna och ringde ambulansen. Jag vägrade följa med och blev tillslut släpad ut av polisen när jag var halft medvetslös. (Tagit ett 100tal sömntabletter) Efter det har allt bara gått neråt. Långt, långt ner. Jag orkar inte ta upp allt som hänt, för det är för mycket att skriva.

Behöver bara få av det här från min hjärna. Jag kan överleva. Jag har aldrig varit ensam. Jag har min hund och mina hamstrar. Och dom behöver mig. Även om det känns som om jag drunknar, som om jag faller handlöst från ett stup. Jag är så avundsjuk på alla personer som bara kan gå och lägga sig i sina sängar hemma på kvällarna, som kan sova utan att ständigt drömma mardrömmar. Folk som har kompisar, är älskade och har stöd. Jag är så avundsjuk över att vissa endast bekymras över att det är en spindel i taket, eller att mjölken är slut. Jag önska jag kunde spola tillbaka i tiden och göra om allt. Göra rätt. Jag skulle aldrig ha gjort ett självmordsförsök. Då hade jag fortfarande fått vara hemma, med mina djur. Men nu sitter jag inlåst, själv. Men jag är så färdig. Dom har brutit ner allt som är mig. Jag orkar knappt kliva ur sängen på morgonen. Men jag har lovat mig själv. Jag ska inte göra illa mig själv mer. Jag ska inte hålla på med det här längre. Jag måste sluta, nu.

Jag vill tacka er alla som stöttat och varit där för mig under den här perioden i mitt liv. Det betydde verkligen liv och död. Kram på er ! <3

Annons:
sessi
4/25/15, 11:35 PM
#1

jag vet inte hur jag ska börja dessa rader. men det är fruktansvärt att du har blivit behandlad som du har blivit , du är värd mer än att bli kallad fula saker, jag har själv mått dåligt och legat inne på psyket på grund av självmords försök, men jag har rest mig efter mycket kämpande tack vare mina djur, djur små som stora har en magisk läkande kraft,  jag vet inte vart jag hade varit idag om jag inte hade haft mina djur, jag hade troligvis inte levt idag, jag är glad att du inte hann dö innan du blev hittad för du är en värdefull människa .  jag hoppas att du orkar kämpa på .

_Fisken
4/26/15, 12:18 AM
#2

Du är lika värdefull som nån annan. Tro mig! Jag har läst dina stories lite då och då och tycker det är för jävligt. Jag kan ingenting om psykiska sjukdomar eller annat men för mig, en lekman på sånt här, så kan jag säga att livet är upp och ner. Men jag går aldrig så långt ner så jag vill ta livet av mig. Det är för mig mycket kärt. Det är förbud mot att tänka så.
Jag är noga med att vistas i positiv miljö - dvs, jag umgås med de som lyfter mig istf de som drar ner mig. Du har haft din beskärda del av skit. Jag hejjar vilt på dig.

Ebolaa
4/26/15, 9:50 AM
#3

Du är en stor person AnonymBert, och du har gått igenom så mycket hemska saker men har trots det tagit dig upp över ytan igen, det är helt fantastiskt. Jag blir varm inombords när jag får höra det, verkligen.

Jag har många gånger funderat på varför just jag har blivit behandlad så himla dåligt av andra, nu i efterhand så ser jag en mening med det. Jag är lite av en expert på att se när människor lider och orsaken bakom beteenden, jag kan hjälpa andra som mår dåligt, och jag harf en enorm förståelse för mig själv och mina ömma punkter. Det är verkligen till stor nytta, men det finns stunder som jag fortfarande sörjer mitt förflutna. Så fungerar det, det är alltid en del av ens själ.

Det är det här du förtjänar, en chans, det som är jobbigt när man söker hjälp är att ingen har någonsin några svar på hur det kommer bli eller när man kommer må bra igen, men det finns där inom en, redo att börja gro. Det här fixar du, du har massor av styrkor inom dig som bara väntar att få komma till uttryck. Försök se på dig själv med kärlek och ömhet, vi har alla svagheter som vi jobbar med.. :)

Kram på dig, Ciiao <3

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

AnonymBert
4/27/15, 7:40 PM
#4

<3

MissClue
4/30/15, 12:10 AM
#5

Beklagar det som du har fått uppleva, man blir så fruktansvärt arg och frustrerad över att det finns människor som skadar och bryter ner andra människor utan en mening. Jag har också varit i situationer då man fått sig avskyvärda kommentarer utan att ha gjort någonting. Jag förstår inte hur de fungerar eller tänker dessa mobbare. Är riktigt glad över att ditt självmordsförsök misslyckades och att du kunde skriva denna texten. Du kan fortfarande få allt du drömmer om och det du förtjänar. Försök att börja ditt nya liv efter detta och låt dig läka från de idiotiska människorna som påverkat dig. Läs på varför de gjort och sagt saker, det handlar inte om dig, utan det ligger hos dom. Det tar tid och tålamod att bygga upp ett nytt tankesätt men jag tror stenhårt på att du i framtiden bara kommer störa dig på gammal mjölk eller tåg som aldrig passar tiden;) Jag står bakom dig

I love not man the less, but Nature more…

Snuttefia
5/5/15, 8:54 PM
#6

Bara jag som ryser när jag läser detta?
Blir så glad att du försöker klättra upp igen, behöver du hjälp så kastar jag ner ett rep :)

M.V.H Snuttefia

Annons:
Freddy H-K
5/28/15, 6:30 PM
#7

Det kommer något bra av allt. Det finns något bra i allt.

🙂

AnonymBert
6/23/15, 5:55 PM
#8

Har försökt så hårt men har bara fått skit för det ändå… Förhelvete vilket skitliv..

Snuttefia
6/28/15, 8:54 PM
#9

#8 Livet är det svåraste och jobbigaste som finns. Men när livet sparkar dig mellan benen så sparkar du dubbelt så hårt tillbaka! Kämpa!

M.V.H Snuttefia

[Silverräv69]
7/3/15, 1:39 PM
#10

Är så stolt att du vuxit som person och valt att överleva!
Du är så värdefull som individ och starkare än alla de som gjort dig illa! Det bästa sättet att slå tillbaka mot de som sårat, glömt eller förolämpat dig är inte med hat eller våld..det är genom att bearbeta allt det de utsatt dig för och bygga upp exakt det liv du vill leva, att vara lycklig och trygg. Inget retar folk mer än att se någon de vill illa lyckas och bli lycklig!

Du har en lång och smärtsam läkning kvar, men du är så stark och hoppfull, du kommer klara det! Vi är otroligt stolta över alla val du gjort för att välja livet!
Stort lycka till och vi på forumet finns för dig i framtiden också!

AnonymBert
8/22/15, 9:43 PM
#11

<3 Kram på er allihop! (Ja, jag lever än!)

kattöga
8/24/15, 12:29 AM
#12

Jag har inte följt dej, så jag vet inget mer än vad du skrivit i den här tråden. Men, du, ja, du är en Äkta Överlevare! En Real Survivor! Tänk på det, så förstår du någonstans inombords att du faktiskt är just det, en äkta Överlevare och inte bara det, en Äkta Levare!

Jag anar att du lämnat ut dej själv väldigt mycket i tidigare trådar. Du lämnar ut dej själv mycket i denna tråd, även om den inte innehåller "specifika detaljer". Men det du skriver, säger så mycket och visar så mycket av ditt inre och din själ. Du är en Real Survivor och du är en Real Helper! Denna tråd, och säkert andra trådar du skrivit i, fylls så mycket av din styrka, din själskraft som andra kan få ta del av och använda sej av! 

Så, någonstans hoppas jag och tror att du förstår att du har syften i ditt LIV att ta vara på! Syften för dej själv. Men också för andra! Och oavsett du gör det medvetet eller inte………. så uppfyller du dessa syften! Syften som jag kan kalla för "Högre syften"! 

Go AnonymBert! Go! U rock! ❤️👍✨🌺

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

AnonymBert
8/26/15, 8:32 PM
#13

Tack! <3

Annons:
Upp till toppen
Annons: